اشتغال معادن کرمانشاه باید به 1500 نفر برسد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در نشست شورای معادن که در استانداری کرمانشاه برگزار گردید، معادن قیر استان را فرصت مطلوبی برای توسعه استان دانست و گفت: باید امکانات لازم به منظور فرآوری قیر طبیعی در داخل استان فراهم شودچرا که خام فروشی برای استانهای دیگر سود به همراه دارد.

اشتغال معادن کرمانشاه باید به 1500 نفر برسد

وی اضافه نمود: معادن استان ظرفیت بزرگی برای توسعه به خصوص در حوزه اقتصاد است اما متاسفانه تا کنون این ظرفیت و قابلیت نتوانسته در اقتصاد استان نقش آفرینی کند.

استاندار کرمانشاه یکی از دلایل این عدم نقش آفرینی معادن را نبود سرمایه گذار بیان کرد و یادآور شد: سازمان های توسعه گرای وابسته به دولت می توانند در این زمینه وارد شده و فعالیت نمایند که تا کنون این امر محقق نشده است.

بازوند توضیح داد: انواع مختلف معادن سنگ از جمله سنگ لاشه، شن و ماسه، سنگ نما، معادن کوهی تا حدودی موفق عمل نموده است.

وی ادامه داد: شاید به دلیل بالا بودن هزینه اکتشاف معادنی همچون قیر طبیعی و خاک های صنعتی و نداشتن توجیه اقتصادی برای بخش خصوصی رغبت وارد شدن جهت انجام مطالعات را برای آنها را کم نموده است.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تشویق هلدینگ های بزرگ اقتصادی جهت سرمایه گذاری برای بحث معادن، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 100 نفر در معادن مشغول هستند که با فعال کردن معادن می توانیم این رقم را به حدود 1500 شغل برسانیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2471

به "اشتغال معادن کرمانشاه باید به 1500 نفر برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال معادن کرمانشاه باید به 1500 نفر برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید