اشرفی: پیش از انقلاب چیزی به عنوان ورزش معلولان نداشتیم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی پارالمپیک گفت: پیش از انقلاب چیزی به عنوان ورزش معلولان نداشتیم و ورزش این قشر مولود پس از انقلاب است.

اشرفی: پیش از انقلاب چیزی به عنوان ورزش معلولان نداشتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مسعود اشرفی سرپرست دبیرکلی کمیته ملی پارالمپیک در سلسله نشست های آنالیز دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب چیزی به عنوان ورزش معلولان نداشتیم و ورزش این قشر مولود پس از انقلاب است. از منظر دیگر می توان گفت که در این چهل سال نسبت به کشورهای منطقه رشد قابل توجهی در این بخش داشته ایم. فدراسیون جانبازان و معلولین کار خود را با 9 رشته شروع کرد و به 17 رشته افزایش یافت.

وی اضافه نمود: هم اکنون 21 رشته پارالمپیکی در ایران فعال است. در طول این چهل سال 2858 مدال بین المللی کسب شده است و این افتخار بزرگی محسوب می گردد. نکته مهم دیگر این است که الان کمیته بین المللی پارالمپیک، کمیته پارالمپیک ایران را به عنوان الگوی توسعه معرفی می نماید.

اشرفی توضیح داد: چهار ورزشکار ما برند کمیته بین المللی پارالمپیک هستند و این نشان دهنده رشد این بخش است.

وی یادآور شد: تیم والیبال نشسته مردان ایران در هشت دوره برگزاری پارالمپیک 6 طلا کسب نموده که این بی نظیر است. در مورد انتزاع این را باید بگویم که این اقدام باعث رتبه سومی ایران در بازی های پاراآسیایی شد. در ستاد عالی بازی ها هم برای توکیو رتبه هشت تا 10 هدف گذاری شده است. جاکارتا یک برش از برنامه ما بود و حالا همه مجموعه به این نتیجه رسیده که باید کوشش زیادی انجام بدهد. ما هفت رشته را برای توکیو برای مدال آوری انتخاب نموده و متمرکز شده ایم که به موفقیت برسیم.

اشرفی در پاسخ به این سوال که چرا مدال آوران پارالمپیکی خودشان استخدام نمی شوند و این وضعیت برعکس مدال آوران المپیکی است؟ گفت: حرف شما یک دغدغه از سوی ورزشکاران است که البته اقداماتی شده، اما هنوز نتیجه فراهم نشده است. سعی می کنیم با هماهنگی ها به آن نقطه برسیم. این یک حق برای ورزشکاران پارالمپیکی است که ما آن را پیگیری می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4101

به "اشرفی: پیش از انقلاب چیزی به عنوان ورزش معلولان نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشرفی: پیش از انقلاب چیزی به عنوان ورزش معلولان نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید