اظهارات متناقض مقامات آمریکا در خصوص لیبی و حفتر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، یکی از دستیاران وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که این کشور دولت وفاق ملی لیبی را به رسمیت می شناسد ولی در عین حال، ژنرال حفتر نیز با تروریسم مقابله می نماید.

اظهارات متناقض مقامات آمریکا در خصوص لیبی و حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور دور می گوید این کشور تنها دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج را به رسمیت می شناسد.

دیوید شینکر شامگاه چهارشنبه (23 بهمن) مدعی شد که آمریکا از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می نماید نه ژنرال خلیفه حفتر. این مقام آمریکایی گفت که ژنرال حفتر هم بخشی از مسائل لیبی و هم جزئی از راهکار لیبی است.

دستیار مایک پامپئو مدعی شد که خلیفه حفتر در لیبی با تروریسم مقابله می نماید و آمریکا نقش او را در این خصوص به رسمیت می شناسد.

لیبی چند سالی است که شاهد درگیری های نظامی بین گروه های سیاسی و نظامی است؛ عمده این درگیری ها بین دولت وفاق که مورد حمایت جامعه بین الملل بوده و ژنرال حفتر است. حفتر از فرماندهان سابق معمر قذافی است که قبل 2011 از او جدا شد و به آمریکا رفت.

دیوید شینکر در ادامه مدعی شد که دولت آمریکا بارها با حفتر به صورت مستقیم صحبت نموده و پیغام واشنگتن به او این بود که در کوشش های سازمان ملل برای ایجاد راهکار سیاسی در لیبی مشارکت نموده و حملاتش به شهر طرابلس را که محل استقرار دولت وفاق ملی است، متوقف کند.

او گفت که تسلیحاتی از مصر، امارات و ترکیه به لیبی وارد شده و آمریکا ارسال این تسلیحات را رصد می نماید. شینکر در خصوص مداخله و ورود ترکیه به لیبی نیز گفت: دخالت [نظامی] ترکیه در لیبی در توافق کفه نیروها تأثیر داشته و پیشروی [حفتر] با حمایت مزدوران روس (2000 نظامی به همراه تسلیحات پیشرفته) را متوقف کرد.

دیوید پردو، عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا نیز گفته است که در آخرین دیداری که با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر داشته، او به شدت از حضور اخوان المسلمین در لیبی نگران بود. مصر، امارات و عربستان، دولت وفاق ملی را اسلامگرا و اخوانی می دانند و اخوان المسلمین نیز در لیست سیاه این کشورها واقع شده است.

کریستوفر رابینسون از دستیاران دیگر پامپئو نیز گفت که روسیه کوشش دارد با استفاده از شرایط لیبی، در این کشور پایگاه لیبی ایجاد کند. او مدعی شد که مسکو در لیبی به دنبال ایجاد راستا موازی برای راستا سازمان ملل است و این مسئله به وسیله میزبانی روسیه برای گفت وگوهای صلح در لیبی نمود داشته است که کوششی برای از بین بردن کوشش ها برای راهکار سیاسی در این کشور است.

ق

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 22019

به "اظهارات متناقض مقامات آمریکا در خصوص لیبی و حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات متناقض مقامات آمریکا در خصوص لیبی و حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید