افت کیفیت ساخت وساز با افزایش قیمت مصالح

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: رکود اقتصادی باعث شده تا بخش خصوصی نتواند سرمایه خود را وارد حوزه ساخت وساز کند و از سوی دیگر کمبود بودجه عمرانی نیز باعث شده بخش دولتی نتواند پروژه های نیمه کاره را به اتمام برساند و اکنون با صدها پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور روبرو هستیم.

افت کیفیت ساخت وساز با افزایش قیمت مصالح

محمد شکرچی زاده در دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، یکی از چالش های این صنعت را افزایش قابل توجه قیمت مصالح دانست و اضافه کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی باعث شده تا میزان استفاده از مصالح غیراستاندارد در صنعت ساختمان سازی افزایش یابد و ساخت وساز مسکن برای قشر متوسط تهدید شود.

به گفته او، باوجود توانمندی های زیادی که در بین تولیدکنندگان عرصه ساخت وجود دارد اما به دلیل رکود اقتصادی این سرمایه ها در حال نابودی است.

شکرچی زاده گفت: از طرفی به دلیل کمبود بودجه عمرانی ساخت و نگهداری ابنیه و پل ها و سازه های مهم ملی نیز تهدید می شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه همچنان مصرف انرژی در ساختمان های کشور 2 تا 3 برابر مقدار متوسط جهانی است، اضافه کرد: عدم مدیریت مصرف انرژی از چالش هایی است که می تواند به تخریب سرمایه های ملی و توسعه پایدار و شکاف عدالت بین نسلی منجر شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19875

به "افت کیفیت ساخت وساز با افزایش قیمت مصالح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت کیفیت ساخت وساز با افزایش قیمت مصالح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید