اولین گام توکایف برای توسعه روابط با ازبکستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نخست وزیر قزاقستان در سفر به تاشکند ضمن دیدار با شوکت میرضیایف، قرار است در کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های دوجانبه دو کشور نیز شرکت کند.

اولین گام توکایف برای توسعه روابط با ازبکستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از کازاینفورم، عسکر مامین، نخست وزیر قزاقستان در سفر به ازبکستان با شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان دیدار کرد. در این دیدار، دو طرف پیرامون مسائل مربوط به توسعه همکاری های دوجانبه در تمام حوزه ها بحث و گفت و گو کردند.

طی این دیدار، مامین تاکید کرد که قزاقستان متعهد به توسعه همکاری ها با ازبکستان در تمام حوزه ها است و افزود که مشارکت راهبردی که پیش از این میان نورسلطان و تاشکند طی سال های اخیر شکل گرفته است، تداوم خواهد یافت.

میرضیایف نیز در پاسخ با تمجید از دینامیک های مثبت همکاری میان دو کشور در تمام حوزه ها، به ویژه بر روی حوزه اقتصادی و تجاری تاکید کرد. رئیس جمهور ازبکستان همچنین افزود: ما نیز مایل به تقویت مشارکت راهبردی هستیم.

نخست وزیر قزاقستان نیز در ادامه به پتانسیل گسترده روابط دو جانبه در حوزه ترانزیت و حمل و نقل، سرمایه گذاری، کشاورزی، انرژی، دیجیتالیزه کردن، گردشگری، و فرهنگ اشاره کرد.

در این سفر کوتاه به تاشکند، نخست وزیر قزاقستان همچنین قرار است در کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های دوجانبه شرکت کند.

یادآور می شود، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور جدید قزاقستان پس از پیروزی در انتخابات توسعه مناسبات با همسایگان را یکی از اولویت های سیاست خارجی خود عنوان کرده بود. این سفر نخست وزیر قزاقستان در حقیقت نخستن کنش توکایف در این زمینه محسوب می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9115

به "اولین گام توکایف برای توسعه روابط با ازبکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گام توکایف برای توسعه روابط با ازبکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید