این راهکارها سرعت اینترنت وای فای را افزایش می دهد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اگر با مسائل سرعت وای فای روبرو هستید، ممکن است دستگاه های خاصی ازجمله ابزارک ها و گجت های موجود در خانه مقصر اصلی این قضیه باشند.

این راهکارها سرعت اینترنت وای فای را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روزنامه سان، سرعت پایین وای فای می تواند به علت وجود دستگاه ها، گجت ها یا ابزارک های معمولی که در خانه خود دارید یا بعلاوه ابزارهایی که متعلق به غریبه ها هستند، رخ دهند. در واقع امکان دارد غریبه ها با استفاده دزدکی از پهنای باند شما باعث کاهش سرعت وای فای شوند. اما چه راهکارهایی برای افزایش سرعت وای فای وجود دارد؟

خودداری از به روز رسانی گجت یا ابزارک ها

اگر تماس کاری مهمی دارید یا می دانید که باید سیگنال وای فای (Wi-Fi) شما در یک زمان خاص قوی باشد، ممکن است بخواهید از به روزرسانی دستگاه خودداری کنید. بعضی از دستگاه ها، مانند کنسول های بازی، ممکن است در صورت به روزرسانی بزرگ، سرعت Wi-Fi شما را کاهش دهند.

این به روز رسانی های بزرگ پهنای باند شما را می خورند. اگر احتیاج به دانلود یک به روزرسانی بزرگ دارید، بهتر است آن را برای شب برنامه ریزی کنید. سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که فکر می کنید بیشتر افرادی که از شبکه Wi-Fi شما استفاده می نمایند خواب هستند.

غریبه های یواشکی

فقط وسایل خانه شما نیستند که باید خاموش کنید. بعلاوه باید دسترسی افراد غریبه را ببندید تا دستگاه های آن ها شبکه شما را تخلیه ننمایند. بسیاری از دستگاه هایی که از یک روتر Wi-Fi استفاده می نمایند می توانند سرعت را کاهش دهند، بنابراین مطمئن شوید که فقط ابزارهای شما متصل هستند. صفحه تنظیمات روتر شما باید تمام ترافیک اینترنتی موجود در خانه شما را نشان دهد.

بسیاری از روترها فهرستی از دستگاه هایی که از شبکه استفاده می نمایند و اندازه داده ای که هر کدام از آن ها استفاده می نمایند را به شما ارائه می دهند. سپس، می توانید هر دستگاهی را که نمی شناسید، خاموش کنید. دسترسی به صفحه تنظیمات روتر بسته به دستگاهی که دارید می تواند متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید:

  • 5 مکان ممنوعه برای قرار دادن مودم | روتر را هر جایی نباید قرار داد

به طور کلی، شما باید آدرس IP روتر خود را مشخص نموده و سپس آن را در یک مرورگر وب تایپ کنید تا به صفحه مدیریت دسترسی پیدا کنید. پس از آن وارد شوید و سپس تنظیمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 تیر 1402 بروزرسانی: 29 تیر 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 89820

به "این راهکارها سرعت اینترنت وای فای را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این راهکارها سرعت اینترنت وای فای را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید