بحران برگزیت سفر جانسون به نیویورک را نیمه تمام گذاشت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در پی رای دادگاه عالی انگلیس مبنی بر غیرقانونی بودن تصمیم نخست وزیر در تعلیق نشست های مجلس، بوریس جانسون مجبور شد سفر خود به نیویورک را نیمه تمام رها نموده و به لندن بازگردد.

بحران برگزیت سفر جانسون به نیویورک را نیمه تمام گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اوایل امروز چهارشنبه به وقت محلی مجبور به بازگشت به لندن از نیویورک شده است، آن هم پس از اعلام رای دادگاه عالی انگلیس مبنی بر غیرقانونی بودن تصمیم وی در تعلیق نشست های مجلس به مدت 5 هفته.

با صدور این رای مهم، بحران سیاسی انگلیس بر سر برگزیت تشدید شده است. نخست وزیر انگلیس قصد داشت با تعلیق مجلس، مانع از مخالفت نمایندگان با طرح دولت برای خروج از اتحادیه اروپا گردد.

جانسون وعده داده است که با توافق یا بدون توافق 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

در رای دادگاه عالی انگلیس آمده است: تصمیم نخست وزیر برای تعلیق مجلس غیرقانونی بوده است چرا که این تصمیم بدون هیچ گونه توجیه منطقی، بر توانایی مجلس برای اجرای فعالیت های قانونی تاثیر منفی گذاشته و مانع از اجرای فعالیت های قانونی نمایندگان شده است.

نشست مجلس عوام انگلیس قرار است امروز چهارشنبه برگزار گردد و این در شرایطی است که جانسون دیگر هیچ گونه اکثریتی در این مجلس ندارد. هنوز به درستی معین نیست که پس از برگزاری این نشست چه اتفاقی خواهد افتاد. جانسون با درخواست مخالفان برای استعفا از قدرت مخالفت نموده است.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر نیز گفت: اولویت فعلی ما جلوگیری از برگزیت بدون توافق است. این مناسب است که مجلس در مورد رای عدم اعتماد به نخست وزیر، رای گیری کند، آن هم وقتی که برگزیت بدون توافق به طور کامل از روی میز برداشته گردد.

وی اضافه کرد: من خشنود خواهد شد که انتخابات جدید برگزار گردد، ولی به شرطی که جلوی برگزیت بدون توافق گرفته گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 14158

به "بحران برگزیت سفر جانسون به نیویورک را نیمه تمام گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران برگزیت سفر جانسون به نیویورک را نیمه تمام گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید