برای آنها که فلسفه هواداری را نیاموخته اند ، رفیق نیمه راه استقلال!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، وقتی گرد ناامیدی پاشیده شد به تیم، هوادار دقیقاً کجا بود؟ مشغول سردادن فریاد بی غیرت؟ یا درصدد ترک استادیوم آزادی؟

برای آنها که فلسفه هواداری را نیاموخته اند ، رفیق نیمه راه استقلال!

به گزارش خبرنگاران ، لشکر 100 هزار نفری، یار دوازدهم و قوت قلب آبی ها... هواداران استقلال در بازی مقابل السد، این همه بودند که از قبل بازی می گفتند؟ رسالت هواداری شان را بعد از پر کردن استادیوم، آن طور که شایسته بود به جا آوردند؟ بیایید با هم صادق باشیم و بی مقدمه و بی تعارف برویم سر اصل مطلب.

قرار نیست تقصیر این شکست را به گردن هواداران بیندازیم که همه می دانند هزار و یک عامل در این شکست دخیل بوده است. گذشته از آن حتی یک نگاه اجمالی به بازی استقلال - السد هم به خوبی گویای تفاوت هایی است که دو تیم از نظر فنی با هم دارند. اصلاً کاری به آنچه در زمین بازی گذشت نداریم، نکته اینجاست که فلسفه حضور هوادار در استادیوم چیست؟ آیا ما فلسفه هواداری را به خوبی درک نموده ایم یا هوادار را فقط برای پر کردن جایگاه های استادیوم و تشویق های بعد از گل می خواهیم؟ مگر نه اینکه هوادار یار دوازدهم تیم است؟ انتظاری که تیم از یار دوازدهمش دارد این نیست که وقتی عقب افتاده بود، به کمکش بیاید؟

آنچه در بازی استقلال - السد شاهدش بودیم اما چیزی جز این بود. درست است که هواداران، با حضور باشکوه شان استادیوم آزادی را به افتخار تیم محبوب شان پر کردند. درست است که استقلال بازی با السد را باخت، سنگین و سخت هم باخت و هواداران از این شکست برآشفته بودند. سوال اما این است که وقتی بدن بازیکنان کم آورده بود و نمی توانستند هم پای بازیکنان قوی السد در زمین بدوند، وقتی زانوی شفر خم شد و ترجیح داد باقی بازی را از روی نیمکت تماشا کند، وقتی گرد ناامیدی پاشیده شد به تیم، هوادار دقیقاً کجا بود؟ مشغول سردادن فریاد بی غیرت؟ یا درصدد ترک استادیوم آزادی؟

هواداری که می خواهد دقیقه 70، در شرایطی که تیمش 3 بر یک بازی را باخته، استادیوم را ترک کند، بهتر نیست اصلاً به استادیوم نیاید؟ بهتر نیست جای دیگری را برای خالی کردن خشم خود انتخاب کند؟

همه شاهد بودند وقتی هواداران در ابتدای بازی، یکصدا استقلال را تشویق می کردند و آزادی را به جهنمی واقعی برای السد تبدیل نموده بودند، دروازه بان این تیم دچار چه اشتباه ابتدایی شد و گل خورد. با این تفاسیر همین هواداران با ادامه این فشار حتی بعد از گل هایی که السد به ثمر رساند، نمی توانستند در به گل رسیدن استقلال سهیم شوند؟ به جای این کار اما با شعارهایی که علیه بازیکنان سر دادند، همان فشاری که در ابتدای بازی بر سر السد فروریخته بودند را به سمت بازیکنان خودی روانه کردند.

بعد از آواری که از سوی هواداران به داخل زمین فروریخت، استقلال به کلی فلج شد. تمام شد و شکست. درست همان زمانی که می توانستند به مدد یار دوازدهمش از جا بلند گردد، بجنگد و نتیجه را تغییر دهد.

هواداران عصبانی و رنجیده خاطری که عنان از کف داده بودند و گلایه های شان را همان جا در استادیوم بر سر تیم فرود می آوردند، کاش به این نکته هم توجه می کردند که در مقابل بازیکنانی چون ژاوی که پاس هایش را در کسری از ثانیه از بین سه بازیکن استقلال عبور می دهد و سالم به دست هم تیمی اش می رساند، شفر و بازیکنانش چه برگ برنده ای جز هواداران برای رو کردن داشتند؟

ما مقصریم. نه برای شکست که شاید اگر هیچ هواداری در زمین نبود، باز هم استقلال با این توان فنی می باخت. مقصریم به خاطر اینکه نتوانستیم تغییری ایجاد کنیم در روند بازی . نتوانستیم دست تیم محبوب مان را بگیریم و از جا بلندش کنیم و نقش یک هوادار را تمام و کمال ایفا کنیم.

تشکر و عذرخواهی استقلال از هوادارانش

باشگاه استقلال با صدور اطلاعیه ای از هواداران خود که در دیدار این تیم مقابل السد در استادیوم آزادی حضور داشتند تشکر و بابت شکست در این دیدار از آنها عذرخواهی کرد. در این اطلاعیه آمده است:

استقلال روز دوشنبه با حضور نزدیک به 80 هزار هوادار در استادیوم آزادی میزبان تیم فوتبال السد قطر بود و هواداران استقلال با حضور پر رنگ خود یکی از بهترین میزبانی های فصل لیگ قهرمانان آسیا را رقم زدند.

هواداران استقلال اما روز فوق العاده ای را در استادیوم رقم زدند. سفر از کیلومترها دورتر، سپری کردن یک شب پشت درهای استادیوم، تهیه بلیت و رقم زدن یک روز آرام در استادیوم و تمامی جذابیت بازی که از سوی بازیکنان و کادرفنی تیم قطری نیز به آن اشاره شد برگ برنده ای برای همه هوادارانی است که روز دوشنبه خود را برای حمایت از استقلال به استادیوم آزادی رساندند.

ضمن عذرخواهی بابت نتیجه مسابقه که مطابق میل هواداران بزرگ و فهیم استقلال نبود، از هوادارانی که خود را برای حمایت از استقلال به استادیوم آزادی رساندند و روز فوق العاده ای را رقم زدند، قدردانی و تشکر می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 495

به "برای آنها که فلسفه هواداری را نیاموخته اند ، رفیق نیمه راه استقلال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آنها که فلسفه هواداری را نیاموخته اند ، رفیق نیمه راه استقلال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید