بیشترین آمار فروش انتها نامه مربوط به دوران رشد بی رویه دانشگاه هاست، کاهش تعداد دانشجویان و مؤسسه ها از سال 92 تاکنون

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون وزیر علوم با بیان اینکه پیش بینی می کنیم مهار کردن رشد بی رویه مؤسسات آموزش عالی تاثیر مثبت در کاهش تخلف های پژوهشی و سرانجام نامه ای خواهد داشت، گفت: پس از آنالیز اسناد مصادره شده از متخلفان، رشته های پرتخلف تعیین می گردد.

بیشترین آمار فروش انتها نامه مربوط به دوران رشد بی رویه دانشگاه هاست، کاهش تعداد دانشجویان و مؤسسه ها از سال 92 تاکنون

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره شناخت دلایل بی انگیزگی دانشجو به عنوان یکی از عوامل بروز تخلف پژوهشی و جعل سرانجام نامه با هدف حل ریشه ای این مشکل، گفت: تقریبا از 15 سال پیش رشد بی رویه ای را به لحاظ کمیت در مؤسسات آموزش عالی داشته ایم که این رشد بدون در نظر دریافت شاخص های کیفی بوده است و باعث شده جمعیت زیادی از دانشجویان به مراکزی از آموزش عالی ورود پیدا نمایند که شرایط اولیه از جمله هیأت علمی مناسب را نداشته اند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر طبق قانون دانشجوها باید زودتر فارغ التحصیل می شدند و در نتیجه این شرایط به کارهای ناهنجارگونه و خلاف ورود پیدا کردند.

بسیاری از تخلف سرانجام نامه ای مربوط به دوران رشد بی رویه موسسات است

شریعتی نیاسر خاطر نشان کرد: در مقایسه نه چندان دقیق این موضوع شبیه بحث های مالی است که وقتی به رفاه و احتیاجهای جامعه رسیدگی نکنید ناخودآگاه آنهایی که احتیاج زیاد دارند به سمت کارهای خلاف می روند و این حرف کاملا درست است که باید موضوع را به صورت ریشه ای حل کرد که ما عملا در حال اجرا این کار هستیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: پیش بینی می کنم که وقتی اسناد و فایل های مصادره شده را تحلیل کنیم به این جمع بندی خواهیم رسید که بسیاری از این سرانجام نامه ها مربوط به دورانی هستند که مشمول رشد بی رویه موسسات آموزش عالی بوده اند و امروز که کنترل کمی بر رشد موسسات داریم و در حال کاهش آمار رشد هستیم، به نظرم می رسد به طور طبیعی این تخلفات کاهش پیدا خواهد نمود.

کاهش تعداد دانشجویان و مؤسسه های آموزش عالی از سال 92 تاکنون

وی ادامه داد: در سال 92 حدود 4 میلیون و 800 هزار دانشجو داشتیم و امروز آمار دانشجویان تقریبا به نزدیک 4 میلیون رسیده است؛ تعداد مؤسسات آموزش عالی در سال 92 حدود 2 هزار و 850 مؤسسه بوده که امروز به حدود 2 هزار و 200 موسسه رسیده و کاهش یافته است، کنترل کمی و مهار کردن کمیت رشد بی رویه مؤسسات آموزش عالی تاثیر مثبت خواهد داشت و ناهنجاری ها کاهش پیدا خواهد نمود.

وی گفت: چند کار باید به طور موازی انجام گردد. هم باید از رشد بی رویه کمی جلوگیری گردد، هم باید ارتقا کیفی داده گردد و هم با ناهنجاری ها مقابله کنیم، زیرا همه این موارد باید به موازات هم پیش رود تا به سلامت خوبی دست پیدا کنیم.

نسبت به نظام آموزش عالی و مؤسسات آموزش عالی مایوس نباشیم

شریعتی نیاسر گفت: البته نباید از اساس نسبت به نظام آموزش عالی و مؤسسات آموزش عالی مایوس باشیم زیرا آمارها و مطالعات تطبیقی نشان می دهد که در بسیاری از کشورهای جهان این موارد وجود دارد. برای مثال اخیرا گزارشی دریافت کردم از کشور استرالیا که به راحتی این کارها انجام می گردد و دولت استرالیا هم از این تخلف که در جامعه وجود دارد اطلاع دارد.

معاون وزیر علوم ادامه داد: خلاف، خلاف است که در همه جوامع وجود دارد؛ در حالت کلی هم به طور نسبی در مقایسه با بسیاری از کشورها وضعیت آموزش عالی ایران به مراتب بهتر است و از سلامت خوبی برخوردار است و اقلیتی یکسری ناهنجاری ها را به جامعه آموزش عالی تحمیل می نماید که با آنها برخورد می گردد.

اعلام رشته های پرتخلف و سابقه تخلف پس از آنالیز اسناد مصادره شده

وی در پاسخ به این سؤال که بیشتر در چه رشته هایی این تخلفات انجام می گردد، گفت: انشاالله نتیجه احصا گردد اعلام خواهیم کرد.

شریعتی نیاسر در پاسخ به این سوال که این تخلفات مربوط به چند سال اخیر است، گفت: نتایج که استخراج شد تعیین می گردد که این تخلفات مربوط به حداکثر چند سال قبل بوده است.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 9700

به "بیشترین آمار فروش انتها نامه مربوط به دوران رشد بی رویه دانشگاه هاست، کاهش تعداد دانشجویان و مؤسسه ها از سال 92 تاکنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشترین آمار فروش انتها نامه مربوط به دوران رشد بی رویه دانشگاه هاست، کاهش تعداد دانشجویان و مؤسسه ها از سال 92 تاکنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید