تابش: خسارت ناشی از سیل اخیر معادل بودجه عمرانی کشور است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: خسارت ناشی از سیل اخیر 400 هزار میلیارد تومان یعنی معادل کل بودجه عمرانی کشور برآورد شده است.

تابش: خسارت ناشی از سیل اخیر معادل بودجه عمرانی کشور است

به گزارش فارس، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برای جبران خسارت ناشی از سیل اخیر طرحی از سوی مجلس ارائه شده است، گفت: به دلیل نداشتن هلیکوپتر دید در شب، خسارت زیادی در سیل اخیر خوردیم و دستگاه های لایروبی نیز مشمول تحریم ها شده اند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه برای تامین منابع مالی این طرح نیازمند برداشت دو و نیم میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی هستیم، گفت: بانک ها و شرکت های دولتی موظف به تامین برخی خسارات مناطق سیل زده شده اند و به این منظور به انتشار اوراق مشارکت اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح استانداری ها به برآورد خسارات وارده ناشی از سیل ملزم شده اند، برای نظارت هم از کمیسیون های مجلس، دیوان محاسبات، نهادهای نظارتی و سازمان های مردم نهاد کمک خواهیم گرفت.

به گفته وی، وزارت امور خارجه بر اساس این طرح می تواند در جلب مشارکت های انسان محبت آمیز بین المللی نقش فعال تری داشته باشد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: 400 هزار میلیارد تومان، معادل بودجه عمرانی کشور خسارت حاصل از سیل اخیر برآورد شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6416

به "تابش: خسارت ناشی از سیل اخیر معادل بودجه عمرانی کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابش: خسارت ناشی از سیل اخیر معادل بودجه عمرانی کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید