توفان شن 189سیستانی را روانه بیمارستان و مراکز درمانی کرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زابل گفت: 189 نفر بیمار متاثر از عوارض توفان گرد و خاک در سیستان از روز گذشته تاکنون روانه بیمارستان ها و مراکز درمانی شدند.

توفان شن 189سیستانی را روانه بیمارستان و مراکز درمانی کرد

رفعت مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی زابل در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: در پی شروع شدت وزش توفان های گرد و خاک در منطقه سیستان از ساعت 8 شب سه شنبه 15 مرداد ماه جاری تا ساعت 8صبح امروز 17مرداد ماه جاری 189 نفر دچار مسائل قلبی، تنفسی، چشمی و ترافیکی شدند.

او افزود: از این تعداد 74نفر جهت ادامه درمان در بخش های مختلف بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شدند و 115 نفر هم بصورت سرپایی از خدمات اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی بهره مند شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: توفان دیروز در شمال سیستان و بلوچستان علاوه بر ایجاد مسائل تنفسی برای مردم سبب مسدود شدن جهت زاهدان - زابل به مدت حدود پنج ساعت و لغو 2 پرواز در فرودگاه زابل شد.

به گفته رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد های 120 روزه سرعت وزش باد در زابل را به 101 کیلومتر بر ساعت رساند.

محمود دیانتی گفت: در این مدت وزش باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به 2500 متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به 1050 میکروگرم بر متر مکعب معادل هفت برابر حد مجاز رساند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

ع

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11189

به "توفان شن 189سیستانی را روانه بیمارستان و مراکز درمانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توفان شن 189سیستانی را روانه بیمارستان و مراکز درمانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید