حمایت از شرکت های دانش بنیان هدفمند و مستمر نیست ، راه حل سرعت بخشی به پیشرفت دانش بنیان ها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه متاسفانه در کشور به طور هدفمند و مستمر از فعالیت شرکت های دانش بنیان حمایت نمی گردد، گفت: ما در مقطعی به این شرکت ها یاری می کنیم اما بعد از مدتی این شرکت ها را رها و به حال خود وا می گذاریم.

حمایت از شرکت های دانش بنیان هدفمند و مستمر نیست ، راه حل سرعت بخشی به پیشرفت دانش بنیان ها

راهنمایی الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور، اضافه کرد: باید شرکت های دانش بنیان را از خودمان بدانیم و متوجه باشیم که محصولات فراوریی این شرکت ها برای خودمان است. شرکت های دانش بنیان هم باید ابزارهای خود را تعیین نمایند و برای دریافت حمایت ها کوشش نمایند و در این راه خستگی به خود راه ندهند.

خادمی درباره تاثیر فعالیت شرکت های دانش بنیان در شرایط بروز تحریم ها علیه ایران، گفت: شرکت های دانش بنیان شرکت هایی خلاق و ایده پرداز هستند و می توانند آن ایده را به کالا تبدیل نموده و عملا تحریم ها را خنثی نمایند.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان می توانند در ایجاد اشتغال موثر واقع شوند، توضیح داد: معمولا شرکت های دانش بنیان، شرکت های درآمدزایی هستند اما اینکه بگوییم تا کنون عملکرد بسیار خوبی داشته اند، جواب منفی است؛ البته در موضوع نانو خوب پیش رفتیم اما در بخش های دیگر، فعالیت ها در حد فعالیت کارگاهی بوده است و پیشرفت چندانی در این زمینه نداشته ایم که امیدوارم با کوشش دستگاه های متولی حمایت از شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی این جهت سرعت بیشتری به خود بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار امیدواری کرد با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی، جهت پیشرفت این شرکت ها و نقش آفرینی آنها در کشور سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت های دانش بنیان، توضیح داد: با فعالیت این صندوق و نیز حمایت از ایده های خوب، به طور قطع می توان ابتکارات و اختراعات بزرگی را در کشور به ثبت رساند. پیشنهاد می گردد این صندوق به هر میزان که می تواند از شرکت های دانش بنیان که از اراده و توانایی لازم برای فراوری یک محصول برخوردار هستند حمایت کند چرا که نتیجه آن در فراوری، اشتغال و اختراع بروز خواهد نمود و اگر این اتفاق بیافتد مردم هم به مسئولان اعتماد بیشتری پیدا می نمایند زیرا می بینند که آن ها برای چرخاندن اقتصاد کشور برنامه دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7179

به "حمایت از شرکت های دانش بنیان هدفمند و مستمر نیست ، راه حل سرعت بخشی به پیشرفت دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکت های دانش بنیان هدفمند و مستمر نیست ، راه حل سرعت بخشی به پیشرفت دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید