خودرو ها در سال گذشته چقدر گران شدند؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، زاوه گفت: سال جاری تغییرات قابل توجهی در تیراژ فراوری خودرو و توازن قیمتی بازار رخ داد که قابل تامل است.

خودرو ها در سال گذشته چقدر گران شدند؟

فربد زاوه کارشناس خودرو در گفت وگو با خبرنگار

چرا خودروساز خوبی نیستیم؟ / صنایع خودروسازی جامانده در فراوری ملی برتر!

زاوه گفت: جدای از تورمی که بر مردم فشار مالی زیادی وارد نموده است از طرفی ملکیت سندها به اعطای تسهیلات بی بازگشت که مکررا این رخ داده است به تشدید تورم در کل اقتصاد ایران دامن می زند .

این کارشناس خودرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مسائل فراوریی خودرو در سال 98 چگونه بوده است؟ گفت: اصلی ترین مشکل این بوده است که کوشش ها بر این مورد تمرکز شده بود که همه قطعات خودرو در داخل فراوری گردد، به عبارتی نهضت داخلی سازی خود مانع اصلی فراوری شده است این که کوشش شده بود همه چیز را در داخل فراوری نمایند موجب کاهش فراوری شده است.

او اظهار کرد: صنعت خودرو سازی در حوزه تامین هم دچار معضلاتی بزرگی شده است وزارت صنعت جلوی تامین ثلث های مختلف واردات را گرفته است و کوشش می نماید محصولات خود را در داخل تامین کند و این کار در کوتاه مدت میسر نمی گردد و باعث آشفتگی بازار می گردد.

این کارشناس تاکید نمود: خودروسازی در سال 98 نسبت به سال 97 بهبود خاصی پیدا ننموده است اما نسبت به سال 96 صنایع خودرو سازی سقوط نموده است، پیش بینی می گردد که برای سال 99 این شرایط همچنان باقی خواهد ماند و بهبودی حاصل نمی گردد زیرا جهت گیری سیاست هایی که دولت در حوزه مدیریت اقتصاد کشور دارد، برنامه های نا مناسبی است و همچنان در سال 99 شاهد افزایش تورم و قیمت در صنعت خودروسازی خواهیم بود و احتمالا شرایط فراوری هم به وضع مطلوبی نرسد.

زاوه در پایان گفت: به عقیده من بهترین راهکار برای بهبود شرایط خودروسازی گفت: تغییر پارادایم های مالی و سیاسی کشور در این زمینه است؛ تنها راه این است که دولت کوشش کند در وهله اول هزینه های خود را بشدت کاهش دهد نه اینکه با چاپ پول و دریافت مالیات درآمدهای خود را زیاد کند. همچنین در بازار ها دخالتی نکند و واردات خودرو را به عنوان مسکن های کوتاه مدت آزاد کند و اجاز بدهد فضای کشور بدون دخالت دولت به یک فرآیند آرامشی برسد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26283

به "خودرو ها در سال گذشته چقدر گران شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو ها در سال گذشته چقدر گران شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید