فکر جای شگفتی هاست!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، کتاب نام من مینا است رمانی نوشته دیوید آلموند است که اولین بار در سال 2010 انتشار یافت. مینا عاشق شب است. وقتی همه در خوابی عمیق هستند، او از پنجره به نور نقره ای ماه نگاه می نماید. مینا در سکوت شب حتی می تواند صدای ضربان قلبش را نیز بشنود. این همان زمانی است که او احساس می نماید همه چیز امکان پذیر و تخیلش رها شده است. یک دفتر یادداشت روی میز او واقع شده است که انگار همواره آنجا بوده است. مینا قبلا گفته بود که می خواهد از آن به عنوان دفتر خاطرات خود استفاده کند و یک شب بالاخره، او نوشتن در این دفتر را شروع می نماید. مینا همزمان با نوشتن، به اکتشافات جالبی درباره خودش، دنیا پیرامون، افکارش و آرزوهایش دست می یابد.

فکر جای شگفتی هاست!

دیوید آلموند در سال 1951 میلادی به دنیا آمد. اولین کتابش اسکلیگ نام داشت که در سال 2007 جایزه کارنگی را به دست آورد و در یک رأی گیری عمومی، سومین کتاب محبوب بچه ها اعلام شد و در سال 2010 نیز جایزه دوسالانه هانس کریستین اندرسن را از آن خود کرد. کتاب های دیگر او از جمله چشم بهشتی، گِل و نام من مینا است تحسین مخاطبان و منتقدین را برانگیخته اند. آلموند از به چالش کشیدن استانداردهای جامعه و بحث درباره مضامین فلسفی و عمیق در کتاب های نوجوان و حتی کودکش وحشتی ندارد و شاید علت جذابیت روزافزون آثار او میان بچه ها و بزرگسالان همین باشد. دیوید آلموند در کتاب نام من مینا است به طور مستقل به یکی از شخصیت های کتاب پرفروش اِسکلیگ پرداخته است؛ دختری که با گگرددن فکر و قلبش به ما درس هایی درباره زندگی، عشق و رازهای پیرامون مان می آموزد.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

وقتی از درخت بالاتر می روم، جیغ هشدار سهره ها بلند می گردد، انگار می گویند: مواظب رفتارت باش! جیغ! برگرد پایین، دختر! جیغ!

اما فکر نمی کنم به میزان ای که مثلا از گربه یا یک غریبه می ترسند، واقعا از من بترسند. شاید فکر نمایند من هم یک جور پرندۀ عجیب یا یک نوع شاخۀ خاصی هستم. شاید اگر من مدت خیلی زیادی بی حرکت بنشینم، یک لانه روی من درست نمایند؛ روی پاهایم یا توی موهایم و توی دست هایم، اگر ببرم شان بالا و مثل یک پیاله کنم..

انتشارات هوپا کتاب نام من مینا است نوشته دیوید آلموند را با ترجمه نسرین وکیلی در 256 صفحه و به بهای 140 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 88918

به "فکر جای شگفتی هاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکر جای شگفتی هاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید