سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در کشورهای ثروتمند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که در حال حاضر سرطان بیش از بیماری های قلبی-عروقی عامل مرگ ومیر میانسالان در کشورهای ثروتمند و با درآمد بیشتر است.

سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در کشورهای ثروتمند

به گزارش خبرنگاران، در سطح دنیا مسائل قلبی و سکته مغزی عامل اصلی مرگ ومیر در سنین میانسالی است اما متخصصان به تازگی اعلام نموده اند که در کشورهای ثروتمند احتمال مرگ و میر افراد میانسال بر اثر سرطان 2.5 برابر بیشتر از بیماری های قلبی عروقی است.

این موضوع در کشورهای فقیرتر برعکس بوده و احتمال جان باختن به دلیل بیماری های قلبی-عروقی در این کشورها سه برابر بیشتر از سرطان است.

این مطالعه که در مجله لنست منتشر شده از یک برنامه تحقیقاتی دنیای که زندگی هزاران نفر را در 21 کشور دنیا دنبال نموده، تهیه شده است.

متخصصان به سرپرستی تیمی از دانشگاه مک مستر کانادا، سرنوشت 160 هزار نفر را که در این برنامه ثبت نام نموده بوده و به هنگام ثبت نام در میانگین سنی 50 سال بوده اند، بین سال های 2005 تا 2016 میلادی آنالیز کردند.

بیش از 11 هزار نفر از شرکت نمایندگان طی این سال ها جان باختند که احتمال مرگ ومیر افراد در کشورهای کم درآمد حدود چهار برابر بیشتر از افرادی که در کشورهای با درآمد بالا زندگی می کردند، بوده است.

در حدود 2000 مورد از مرگ ومیرها علت مرگ معین نشده است. در دیگر موارد، بیماری های قلبی-عروقی عامل بیش از 40 درصد از مرگ ومیرها در کشورهایی با درآمد متوسط و کم بوده و در کشورهای با درآمد بالا این آمار به کمتر از 25 درصد می رسد.

به گفته متخصصان این موضوع می تواند به این دلیل باشد که کشورهای ثروتمند داروهای بیشتری را تهیه نموده و افراد بیشتری را در بیمارستان ها بستری و درمان می نمایند.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی بی سی، طبق اعلام یک متخصص از بنیاد قلب انگلیس پیشرفتی عظیم در این زمینه اجرا شده و به این معنی است که بسیاری از افراد از سکته های قلبی و مغزی جان سالم به در می برند اما شمار فزاینده ای با اثرات ناتوان نماینده و معلولیت های ناشی از بیماری های قلبی-عروقی زندگی می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13172

به "سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در کشورهای ثروتمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان، بزرگترین قاتل میانسالان در کشورهای ثروتمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید