شورا های اسلامی شهر و روستا به عنوان خاکریز مطالبات مردم هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، عاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: آنالیز لایحه درآمد پایدار شهرداری ها بعد از 37 سال هفته آینده در مجلس به اتمام می رسد.

شورا های اسلامی شهر و روستا به عنوان خاکریز مطالبات مردم هستند

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد عصر چهارشنبه با حضور در همایش گرامیداشت روز شورا ها در اراک، اظهار کرد: سال گذشته بحران های بسیاری را پشت سر نهادیم به طوری که 25 استان کشور به طور همزمان حادثه سیل را تجربه کردند.

وی ادامه داد: ما می توانیم این بحران ها و تهدیدات را به ویژه پس از کرونا به فرصت تبدیل کنیم و شورا های اسلامی شهر و روستا می توانند در این حوزه نقش آفرین باشند.

جمالی نژاد گفت: شورا های اسلامی شهر و روستا به عنوان خاکریز مطالبات مردم محسوب می شوند و در شهر ها و روستا ها با تکیه بر رضایتمندی بالا و کاهش مطالبات مردم می توانند برای ایجاد وفاق، همدلی و انسجام در این حوزه کوشش نمایند.

وی عنوان نمود: با ایجاد وفاق، همدلی و انسجام در شهر ها و روستا ها سرمایه اجتماعی افزایش و سپس ارتقای امنیت اجتماعی را شاهد خواهیم بود و امنیت ملی بالا می رود و اقتدار کشور تضمین می گردد. نقش روستا ها به عنوان نهاد های غیر دولتی و یک حلقه واصل بین حاکمیت و مردم بسیار تأثیر گذار است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: کشور ایران دارای رتبه 13 دنیا در فراوری غلات، رتبه دوم دنیا از لحاظ میزان ذخایر گاز طبیعی، رتبه سوم دنیا در فراوری گاز طبیعی، رتبه سوم دنیا در فراوری نفت، رتبه 8 دنیا در فراوری آهن، رتبه 12 در فراوری مس و… است.

جمالی نژاد گفت: با امید، نشاط و شادابی می توان فضای سرزنده تری در محیط شهر ها و روستا ایجاد کرد و شورا های اسلامی شهر و روستا می توانند در این حوزه نقش آفرین باشد.

وی اعلام کرد: سال گذشته پس از 37 سال لایحه درآمد های پایدار شهرداری ها به صحن علنی مجلس آمد و هفته آینده آنالیز آن به سرانجام می رسد. قانون پسماند برای اولین بار بخش خصوصی را به این حوزه وارد کرد و با این اوصاف می توان با همدلی مجموعه استان اتفاقات خوبی را در حوزه شورا های اسلامی شهر و روستا رقم زد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه نمود: بودجه کل کشور باید در مراحل نهایی در شورای عالی استان ها وارد گردد که در این حوزه می توان بودجه ای را برای شورا های شهر و روستا ها در نظر گرفت.

وی عنوان نمود: صندلی شورا ها و مدیریت شهری با توجه به طرح جامع شهری بسیار پررنگ تر می گردد که در مراحل نهایی واقع شده است. توزیع عادلانه خدمات در کشور و توجه به نواحی روستایی کوچک از بروز مهاجرت معکوس در شهر ها و روستا ها جلوگیری می نماید که در این راستا جریان های مهاجرتی احصا شده و شناسنامه مهاجرتی استان در حال تهیه است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 30451

به "شورا های اسلامی شهر و روستا به عنوان خاکریز مطالبات مردم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورا های اسلامی شهر و روستا به عنوان خاکریز مطالبات مردم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید