فرودگاه جدید بیجینگ بزرگترین فرودگاه دنیا خواهد بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، فاز اولیه فرودگاه جدید بیجینگ که در سال 2019 افتتاح می گردد، به بخشی از تقاضای رو به افزایش پروازهای هوایی در چین پاسخ خواهد داد. این فرودگاه قرار است در آینده و بعد از تکمیل و افتتاح سایر فازهای آن، تبدیل به بزرگترین فرودگاه دنیا گردد. در حال حاضر فرودگاه بین المللی فعل بیجینگ به عنوان دومین فرودگاه شلوغ دنیا شناخته می گردد. علاوه بر این، ساخت این فرودگاه، حضور کشور چین در صنعت هواپیمایی را هم پررنگ تر می نماید. با خبرنگاران همراه باشید.

فرودگاه جدید بیجینگ بزرگترین فرودگاه دنیا خواهد بود

طبق کمیسیون توسعه ملی چین، این فرودگاه مقر اصلی جدیدی برای شرکت های هواپیمایی جنوبی چین و شرکت هواپیمایی شرقی چین خواهد بود. بنابراین، این فرودگاه اعضای اتحاد SkyTeam را زیر یک سقف قرار می دهد که این امر باعث می گردد هماهنگی این شرکت ها را بیشتر خواهد نمود و مسافران هم از آن سود می برند. طبق اظهار نظرات مقامات چینی، بعد از اتمام ساخت این فرودگاه، این دو شرکت حدود 80٪ پروازهای این فرودگاه را انجام خواهند داد.

طراحی ساختمان ترمینال این فرودگاه جدید به عهده Zaha Hadid بوده است. فضای ترمینال این فرودگاه چندین باغ و فضای سبز در خود دارد. بخش هایی هم برای مسافران در نظر گرفته شده است. بخش پروازهای داخلی و خارجی هم از یکدیگر جدا شده اند تا ساختمان ها متمرکزتر باشند و اینکه زمان پرواز هم برای مسافران کاهش پیدا کند.

معمار این پروژه، Zaha Hadid، در وبسایت خود بیان نموده است که فرم ها و اشکال به کار گرفته شده در معماری این پروژه، ترکیبی می سازند که نشان دهنده هماهنگی و تعادل در مناظر چینی هستند. این در حالی است که رنگ ها و مواد به کار گرفته شده در این مجموعه، بیانگر زبان بصری در فرهنگ های باستانی چین هستند.

طراحی خلاقانه این ترمینال که 700،000 متر مربع مساحت دارد، شامل یک هسته اصلی و 6 خوشه منحنی می گردد که به وسیله پیاده رو هایی به یکدیگر می رسند. این امر باعث می گردد که دسترسی و مسیریابی در این ترمینال آسان تر گردد.

در فاز ابتدایی افتتاح، تنها 4 باند فرودگاه به کار گرفته می شوند و ظرفیت این فرودگاه حدود 45 میلیون مسافر در سال خواهد بود. ولی دو باند دیگر هم در آینده افتتاح می شوند که با افتتاح این دو باند، ظرفیت فرودگاه به 100 میلیون مسافر در سال خواهد رسید.یکی از معاونان مدیرکل این پروژه می گوید که دغدغه ما این نیست که آیا چنین حجمی از مسافر خواهیم داشت یا نه. ما فقط می خواهیم بتوانیم جوابگو تقاضا باشیم.

یک ایستگاه قطار پرسرعت هم در این محوطه ساخته خواهد شد تا دسترسی مسافران به فرودگاه آسان تر گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15157

به "فرودگاه جدید بیجینگ بزرگترین فرودگاه دنیا خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه جدید بیجینگ بزرگترین فرودگاه دنیا خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید