مسائل مردم بم برای دریافت تسهیلات بانکی برطرف گردد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدایی عصر سه شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان در خصوص زلزله خیز بودن کرمان گفت: پس از زمین لرزه بم و طی 15 سال گذشته جمعا در شهر ها و روستاها 103 هزار واحد مسکونی و تجاری در حال ساخت است.

مسائل مردم بم برای دریافت تسهیلات بانکی برطرف گردد

وی اضافه نمود: در زلزله سال گذشته راور برای هر واحد روستایی جمعا وام و یاری بلاعوض حدود 59 میلیون تومان و برای هر واحد شهری 75 میلیون اختصاص داده شده است. در مجموع 248 میلیارد تومان وام و 37 میلیارد تومان یاری بلاعوض اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه کار ساخت 458 واحد از مجموع دو هزار و 500 واحد مسکونی به اتمام رسیده است، اضافه نمود: در کوهبنان هم 121 میلیارد تومان وام و 28 میلیارد تومان یاری بلاعوض برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی پرداخت شده است.

فدایی ادامه داد: این میزان تسهیلات برای هزار و 400 واحدمسکونی شهری و 400 واحد مسکونی روستایی بوده است که حدود 188 واحد ساخته شده است.

وی در خصوص خسارت به باغات پسته گفت: در فروردین 97 به دلیل افزایش ناگهانی دما 80 درصد خسارت به باغات پسته شمال استان کرمان را شاهد بودیم.

استاندار کرمان در خصوص مصوبه استمهال وام های کشاورزی گفت: دو هزار میلیارد تومان سقف بخگرددگی از سوی دولت اعلام شد.

وی در خصوص سالروز زمین لرزه بم هم گفت: در بم کشاورزان و عموم مردم قبل از زلزله وام هایی از بانک گرفته اند که بعد از زلزله به دلیل خسارت نتوانستند قسط های این وام ها را پرداخت نمایند.

فدایی ادامه داد: در حال حاضر مردم بم به دلیل معوقات قبلی و معین تکلیف نشدن وام های قبل از زلزله سال 82 بم نمی توانند از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

وی در مورد وضعیت مخابرات و ارتباطات استان کرمان گفت: بعد از زلزله های سال گذشته از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد 88 دکل جدید در استان کرمان به منظور برطرف مسائل مخابراتی در زمان وقوع بحران اضافه گردد اما همچنان این پروژه به اتمام نرسیده است.

فدایی با اشاره به ابلاغ نشدن اعتبارات نوسازی و بهسازی تاسیسات عمومی گفت: فعلا اعتبارات ماده 10 و 12 برای آب روستایی اختصاص یافته است که کافی نیست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3387

به "مسائل مردم بم برای دریافت تسهیلات بانکی برطرف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مردم بم برای دریافت تسهیلات بانکی برطرف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید