نشست هم اندیشی مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه برگزار گردید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، هم زمان با برگزاری جشنواره وحدت در خانه سوری کرمانشاه نشست هم اندیشی مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه و مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزار گردید.

نشست هم اندیشی مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، شامگاه روز پنجشنبه 1 آذرماه در غالب جشنواره وحدت این نشست هم اندیشی در محل خانه تاریخی سوری در شهر کرمانشاه برگزار گردید.

جلیل بالایی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در این نشست پس از مطرح شدن مسائل و مسائل صنعتگران و شنیدن خواسته های اعضای مجمع گفت: هنرمندان صنایع دستی استان غریب به اتفاق برای دلشان کار می نمایند و به جای اینکه صنعتگر باشند هنرمند هستند.

او اضافه کرد: اگر یک فعال صنایع دستی، صنعتگر است باید هم به دلش هم اقتصاد و هم به صنعت توجه کند.

بالایی با تاکید بر اینکه در هیچ جای جهان هیچ کس همه کارهایی فراوری تا فروش را به تنهایی انجام نمی دهد، تاکید نمود: نهادسازی در حوزه صنایع دستی یک ضرورت است تا بتواند ضعف ها را شناسایی و با شکل گیری اتاق های فکر راه کارهای مناسب را ارائه کند.

بالایی از اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان برای رایزنی جهت راه اندازی مرکز علمی کاربردی خاص صنایع دستی اطلاع داد و گفت: پیشنهاد این است به خاطر اینکه رسته و زنجیره ارزش شکل گیرد، مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی که در سال آینده جمع می گردد با رایزنی هایی با سازمان مرکزی، ساز و کاری برای آن صورت گیرد که به گروهی از صنعتگران واگذار گردد.

مدیرکل مراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه، بخش خصوصی و هنرمندان بهتر از دولت نقاط ضعف را شناسایی و راهکارهای لازم را ارائه می دهد، توضیح داد: با شکل گیری مرکز علمی کاربردی صنایع دستی آن وقت می توان مدعی شد که یک نهاد حرفه ای داریم که می تواند مطالبات را مطرح و پیش ببرد.

او در خاتمه از اعضای مجمع هنرمندان صنایع دستی استان خواست به عنوان یک تشکل صنفی اجرایی شدن قانون حمایت از صنعتگران را به عنوان یک مطالبه عمومی پیگیری نمایند.

همچنین پروانه حیدری معاون صنایع دستی استان در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه مجمع هنرمندان صنایع دستی را نماینده صنعت گران و پل ارتباطی ما و صنعتگران استان می دانیم، تاکید نمود: در حوزه صنایع دستی کارهای زیادی صورت گرفته است اما برای بهبود باید کارهای بیشتری صورت گیرد تا معضلات و مسائل عدیده این حوزه حل گردد.

او در ادامه فروش و گرانی مواد اولیه را دغدغه امروز صنعتگران صنایع دستی دانست و گفت: باید برای حمایت از فراوریات صنایع دستی چاره اندیشی گردد.

حیدری در ادامه گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر رویکرد مردم به سمت خرید صنایع دستی رفته است و محصولات صنایع دستی بازار مناسبی پیدا نموده اند.

او درخصوص برنامه اداره کل میراث فرهنگی برای حمایت از صادرات صنایع دستی استان بیان داشت: رایزنی هایی با اتاق بازرگانی شده است که تشکلی در آنجا داشته باشیم.

حیدری با تاکید بر اهمیت شکل گیری این تشکل به خاتمه رسیدن آن را نیازمند همراهی مجمع هنرمندان صنایع دستی استان برای توجیه صنعت گران به مشارکت در این حوزه دانست و گفت: صنعت گران با ثبت نام و پرداخت مبلغ سالانه 250 هزارتومان حق عضویت می توانند از مزایای بسیاری در این حوزه بهره مند شوند.

معاون صنایع دستی استان در خاتمه عنوان داشت: تا صنعت گران کنار ما نباشند و از ما نخواهند نمی توان کار خاصی را پیش برد.

در ادامه این نشست تعدادی از اعضای مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه به بیان مسائل این حوزه و ارائه پیشنهادات لازم برای ساماندهی و ارتقاء وضعیت صنایع دستی استان پرداختند.

آموزش و تربیت صنعت گران جدید، راه اندازی کارگروه های تخصصی صنعتگران، تشکیل اتاق تشکلها، توزیع تسهیلات به صنعتگران فعال، تشکیل شورای سیاست گذاری صنایع دستی، کنترل تغییر نوسانات بازار، شناسایی و رتبه بندی صنعتگران، سرمایه گذاری در بخش طراحی و نوع آوری و ایده پردازی، حضور در نمایشگاه های خارج از کشور، ایجاد اشتیاق در بحث آموزش، اطلاع رسانی مناسب از قوانین کاری و تسهیلات و کلاس های مختلف برای استفاده از امتیازات از جمله خواسته ها و مسائل این حوزه بود که توست اعضای مجمع هنرمندان صنایه دستی استان کرمانشاه در این نشست مطرح گشت.

جشنواره وحدت به عنوان یکی از رویداد های فرهنگی صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی در شش ماهه دوم سال 97، از روز چهارشنبه 29 آبان ماه در محل خانه سوری شهر کرمانشاه شروع و تا روز سه شنبه 6 آذر ماه ادامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12933

به "نشست هم اندیشی مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی مجمع هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید