همکاری سازمان فضایی اروپا و ناسا برای دورکردن سیارک از زمین

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل اسکای نیوز، ناسا و سازمان فضایی اروپا مشغول همکاری برای یک ماموریت بلندپروازانه هستند تا با استفاده از یک فضاپیما جهت سیارکی را منحرف کنند.

همکاری سازمان فضایی اروپا و ناسا برای دورکردن سیارک از زمین

محققان و مهندسان این سازمان فضایی هفته آینده در رم با یکدیگر ملاقات و درباره این ایده گفتگو می کنند. هدف از این اقدام بررسی قابلیت انجام این طرح به عنوان سیستم دفاع سیاره ای است.

این سیستم که AIDA نام دارد، سیارک دوتاییدیدیموس 65803 (65803 Didymos) را هدف گرفته که بین زمین و مریخ مدار می زند. در این طرح یک فضاپیما برای متلاشی کردن سیارک استفاده می شود و فضاپیمایی دیگر سیارک را پس از آن بررسی می کند. در حقیقت هدف این طرح از مدار خارج کردن یکی از دو سیارک مذکور است.

عرض سیارک بزرگتر 780 متر و سیارک کوچکتر 160 متر است. صخره کوچکتر با سرعت چند سانتیمتر برثانیه دور بدنه بزرگتر مدار می زند و به همین دلیل برای اجرای این آزمایش مناسب بوده است.

ناسا تصمیم دارد فضاپیمای مخصوص برخورد با صخره کوچکتر را فراهم کند. این فضاپیما DART نام گرفته و در تابستان 2021 میلادی با سرعت 14 هزار و 764 مایل برساعت با آن برخورد می کند. از سوی دیگر یک ماهواره کیوب ست ایتالیایی به نام LICIACube لحظه برخورد را رصد می کند.

پس از آن سازمان فضایی اروپا کاوشگر Hera را در اکتبر 2024 میلادی به آسمان می فرستد تا سیارک هدف را بررسی کند. دو سال طول می کشد این کاوشگر به مقصد خود برسد.

البته تفاوت زیادی میان آزمایش های مشابه و خطر یک بحران واقعی وجود دارد. هرچند سیارک هدف در صورت برخورد با زمین خسارات زیادی به بار می آورد اما باید توجه داشت که کوچک است و با سرعت کمی حرکت می کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 13124

به "همکاری سازمان فضایی اروپا و ناسا برای دورکردن سیارک از زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری سازمان فضایی اروپا و ناسا برای دورکردن سیارک از زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید