پشت لنز دوربین هرگز دیده نمی شوید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بازی های آسیایی 2018 در شهر جاکارتا در حالی پیگیری می گردد که عکاس های ایرانی کوشش زیادی برای پوشش برنامه ها و انعکاس تصویر تمام ورزشکاران دارند.

پشت لنز دوربین هرگز دیده نمی شوید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از جاکارتا، معمولا کم حرف اما پر جنب و جوش هستند. به هر سالنی پا می گذاری قبل از ملی پوشان ایران با کاورهای نارنجی رنگ پشت دوربین های عکاسی در انتظار شکارند. پراکندگی جغرافیایی بازی های آسیایی از یک سو و هوای شرجی و تب دار جاکارتا و پالمبانگ از سوی دیگر حسابی کار را برای تیم رسانه ای سخت نموده است، بویژه عکاس ها که مجبورند چمدان های 50 کیلویی بدنه و لنز دوربین را با خود به این سو و آن سو بکشند.

در جریان بازی های آسیایی جاکارتا - پالمبانگ به طور میانگین روزانه حدود 20 رویداد ورزشی پوشش تصویری داده شد که در نوع خود یک رکورد برای عکاسان ایرانی محسوب می گردد به طوری که تا خاتمه 10 روز نخست این بازی ها چهره هیچ یک از ورزشکاران بزرگترین کاروان ایران نبود که در لنز دوربین ها ثبت نگردیده باشد. از عکاسی روی موج های متلاطم دریا و پوشش مسابقات قایقرانی تا طی کیلومترها مسافت برای انعکاس رقابت های پالاگلایدر که موجب خلق دیدنی ترین تصاویر از کاروان ایران در بازی های آسیایی بود. هشت ساعت سفر با مینی بوس برای پوشش مسابقات فوتبال و یا دوچرخه سواری و ساعت ها معطلی در ترافیک سنگین برگشت تا محل اقامت تنها گوشه ای از مصائبی است که آن ها برای ثبت زیباترین لحظه های زندگی ورزشکاران کشیدند.

12 عکاس که توسط رسانه های داخلی برای پوشش خبری این بازی ها معرفی گردیده اند، برای نخستین بار داغ ترین تصاویر خود را در یک نرم افزار تحت ویندوز وIOC بارگذاری می نمایند تا تمام رسانه های کشور در کسری از ثانیه تصاویر مسابقات و قهرمانی ها را داشته باشند به همین دلیل هیچ رسانه ای در ایران نیست که عکس دست اول و با کیفیت از رویدادی را نتواند منتشر نمایند. عکس هایی که بلافاصله در فضای مجازی میلیون ها بار دست به دست می شوند وحتی گاهی از معتبرترین رسانه های دنیا سر در می آورند. بیش از 30 هزار فریم عکس که در جریان این بازی ها ثبت گردیده، زنده ترین یادگاری است که آلبوم خاطرات کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 را می سازد. از قهرمانی بهداد سلیمی و حسن یزدانی تا اشک های زهرا نعمتی و هزاران تصویر که هر یک تداعی نماینده روزهای خوب و بد قهرمانان ایران است قطعا بارها و بارها توسط نسل های مختلف علاقه مندان به ورزش مرور خواهد شد. اما از این میان شاید حتی یک فریم هم از خالق این آثار در میان تمام تصاویر ثبت گردیده از اعضای کاروان ششصدنفری ایران پیدا نگردد. عکاس ها خوب می دانند با تمام مشقاتی که دارند هرگز پشت لنز دوربین دیده نخواهند شد.

مجله سرگرمی

مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 471

به "پشت لنز دوربین هرگز دیده نمی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت لنز دوربین هرگز دیده نمی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید