چگونه اکانت های جعلی و ناامن را در شبکه های اجتماعی تشخیص دهیم؟

به گزارش مجله یک کامپیوتر، در این گزارش با نشانه های یک اکانت فیک، کاربر جعلی و حساب کاربری ناامن آشنا خواهید شد.

چگونه اکانت های جعلی و ناامن را در شبکه های اجتماعی تشخیص دهیم؟

به گزارش، اگر تا دیروز، موضوع اکانت های فیک برای بعضی کشور های و مناطق مطرح بود؛ امروز می توان ردپای آن ها را در هر سوژه داغی در ایران مشاهده کرد. یک روز چندین اکانت به توییت وزیر ارتباطات حمله می نمایند و روز دیگر چندین کاربر یک کامنت مشترک و عین هم پای موضوع درآمد های عادل فردوسی پور از برنامه نود منتشر می نمایند.

کاربران فیک سر بزنگاه سروکله شان پیدا می گردد و عمدتا توییت ها و کامنت های مشترک و مشابهی منتشر می نمایند. سعی در القای یک ایده و فکر به مخاطب دارند و مشخص است در پشت پرده آن ها فرد یا افراد مشترکی وجود دارد.

گاهی اوقات اکانت های فیک فقط می خواهند تعداد لایک ها و فالور های یک اکانت مهم حقیقی را افزایش دهند و آن را روی صفحه فید توییتر و اینستاگرام به روز نگه دارند. بعضی افراد هم با ساختن ده ها و صد ها حساب کاربری فیک، سعی در درآمدزایی کاذب دارند.

برای اینکه فریب این اکانت های جعلی و به قول توییتر ی ها ناامن را نخوریم؛ باید بتوانیم آن ها را شناسایی کنیم. اکانت های فیک چند نشانه پر رنگ دارند که در میان کاربران توییتر کاملا شناخته شده بوده و اتفاقا در غالب اوقات درست هستند.

مهم ترین نشانه های یک اکانت فیک، کاربر جعلی و حساب کاربری ناامن به توضیح زیر هستند:

غالب اکانت های فیک عمر کوتاهی در شبکه های اجتماعی دارند. مثلا چند ماه یا نهایتا یک سال. معمولا افرادی که پشت پرده اکانت های جعلی هستند؛ پس از مدتی آن ها را پاک نموده و با نام و هویت جدیدی دوباره آغاز به کار می نمایند.

قدرت فراوری محتوا یا عضوگیری بالا را ندارند و به ناچار پس از مدتی برای برملا نشدن، باید از شبکه اجتماعی ناپدید شوند. بنابراین؛ هنگامی که به یک اکانت تازه از راه رسیده برمی خورید که رفتاری مشکوک دارد؛ باید شک کنید شاید یک اکانت جعلی است.

ماموریت اصلی اکانت های فیک، جریان سازی و تاثیرگذاری است. پس، قابل انتظار است به صورت گروهی یک پست یا توییت را لایک نموده، کامنت گذاشته و بازنشر نمایند و بعدا دوباره پست ها و کامنت های خودشان را لایک می نمایند.

به صورت گروهی آغاز به فالو کردن کاربران می نمایند تا آن ها هم اقدام به فالو بک نمایند. فالو کردن آن ها بی حساب و کتاب است. برای همین پس از شش ماه چندین هزار فالور دارند. غالبا هم دنبال نماینده و دنبال شونده نزدیک به همی دارند.

اشاره کردیم افرادی که مدیریت ده ها و صد ها اکانت فیک را برعهده دارند؛ دیگر زمانی برای فراوری محتوا و پست یا توییت های اختصاصی ندارند. بنابراین؛ اگر سری به این اکانت ها بزنید با انبوهی از پست ها و محتوا هایی روبرو می شوید که فقط بازنشر هستند و از دیگران کپی برداری یا تقلید شده اند.

به صورت شبانه روزی در حال بازنشر محتوای دیگران هستند و این سوال به ذهن مخاطب می رسد که چطور در طول یک روز فرصت انتشار این همه محتوا را دارند. افراد و اکانت های پر کاری نشان می دهند در حالی که واقعا چیزی برای ارایه ندارند.

یکی دیگر از مشخصه های اکانت های جعلی در شبکه های اجتماعی، نام های اکانت عجیب و غریب، درهم و برهم، نامفهوم و نامانوس است. برای نام کاربری از حروف و اعداد استفاده می نمایند. اگر هم یک نام اکانت شیک و قابل فهم یا معنی دار انتخاب نموده باشند؛ نام کاربری آن ها مشکوک است.

کاربران حقیقی سعی می نمایند از نام اکانت و کاربری مشخص و واضح استفاده نمایند؛ نامی که پیغام دهنده هویتی باشد و بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند. اکانت های جعلی فاقد پروفایل قوی و توضیحات مشخص هستند و شما نمی توانید اطلاعات زیادی درباره هویت آن ها به دست بیاورید.

منبع: یک پزشک

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 26519

به "چگونه اکانت های جعلی و ناامن را در شبکه های اجتماعی تشخیص دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اکانت های جعلی و ناامن را در شبکه های اجتماعی تشخیص دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید