کاخ سفید حملاتش علیه تیم رابرت مولر را از سر می گیرد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با وجود آن که دونالد ترامپ به دنبال پایان یافتن تحقیقات رابرت مولر درباره ارتباط کمپین انتخاباتی اش با روسیه ژست پیروزی و تبرئه شدن در تحقیقات را به خود گرفت اما اکنون مشاوران و مقام های دولت او اذعان دارند که این اقدام زودهنگام بوده و ترامپ و حامیانش آغاز به حمله به مولر و تحقیقاتش در آستانه انتشار نسخه ویرایش شده گزارش نهایی او نموده اند.

کاخ سفید حملاتش علیه تیم رابرت مولر را از سر می گیرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مطمئناً در روزهای آینده که قرار است نسخه ویرایش شده گزارش رابرت مولر بازرس ویژه پرونده تحقیقات ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه منتشر گردد، مجدداً مقام های نزدیک به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کوشش خواهند کرد یافته های این تحقیقات را مصادره به مطلوب نمایند.

این اتفاق فرصتی را به مردم آمریکا برای نگاهی به جزئیات تحقیقات فراتر از خلاصه چهار صفحه ای منتشر شده توسط ویلیام بار دادستان کل آمریکا از این تحقیقات خواهد داد.

با این حال بعضی همپیمانان ترامپ از این نگران هستند که رئیس جمهور آمریکا خیلی زود اقدام به اعلام پیروزی کامل خود در این تحقیقات نموده و کوشش دارند کاخ سفید را وادار به دست زدن به حملات پیشگیرانه علیه مولر نمایند.

به نظر می رسد که ترامپ همین مساله را در ذهنش دارد. ترامپ روز دوشنبه دو روز بعد از حمله به تیم باب مولر و 13 متنفر از ترامپ و دموکرات خشمگین در توییتی نوشت: دموکراتها صرف نظر از اینکه چه چیزی را و به چه میزان گرفته باشند یا چند صفحه دیگر از این تحقیقات به دست بیاورند هرگز راضی نخواهند بود.

ترامپ و همپیمانانش با هدف بی اعتبار ساختن آنچه که قرار است منتشر گردد، دست به حملاتی علیه تیم رابرت مولر و دموکراتهایی که به دنبال انتشار کامل گزارش نهایی او هستند زده اند. رئیس جمهور آمریکا بر خلاف گفته اش در روز بعد از انتشار نتایج تحقیقات مولر از سوی ویلیام بار، اعتقادی به اینکه مولر کارش را شرافتمندانه انجام داده، ندارد. به جایش او به جمع همپیمانانش در کوشش برای زیر سوال بردن بازرسان و اعتبار تحقیقات آنها پیوسته است.

رودی جولیانی یکی از وکیل های ترامپ به آسوشیتدپرس گفت: شما کاملاً درست می گویید و من قرار است دوباره به سراغ آنها بروم. من هرگز قبول نداشتم که آنها کارشان را به نحوی حرفه ای انجام داده اند. تنها به این خاطر وجود مدارک مستدل دال بر عدم ارتکاب هر گونه خاطر از سوی رئیس جمهور، آنها اجبارا قبول کردند که نتوانسته اند چیزی علیه او پیدا نمایند در حالی که مطمئناً برای این کار کوشش نموده بودند.

این در حالی است که با وجود آنکه مولر در گزارشش در مورد اتهام مانع تراشی از سوی ترامپ در راه اجرای عدالت نتیجه نگرفته اما ویلیام بار و راد روزنستاین معاون دادستان کل مدعی شدند که رئیس جمهور این کار را انجام نداده است.

تیم مولر که به زحمت نقل قولی از آن در نامه ویلیام بار ذکر شد، تصریح داشته که رئیس جمهور را تبرئه ننموده است. در عین حال دموکراتها فوراً تقاضا کردند که مولر برای ایراد شهادت اقدام کند و تمام گزارش 400 صفحه ای خود را منتشر کند.

با این حال این اتفاقات جلوی هم پیمانان رئیس جمهور از اعلام پیروزی را نگرفت. آنها به غلط مدعی شدند مولر ترامپ را تبرئه نموده است. آنها همچنین تحقیقات دموکراتها را یک اقدام حزبی خوانده و برنامه ریزی نموده اند تا به رسانه ها و افراد و خبرنگارانی که مساله تبانی را مطرح نموده اند حمله نمایند.

خود رئیس جمهور آمریکا در تجمعی در میشیگان گفت: کل این قضیه کوششی برای پاره کردن بافت دموکراسی بزرگ ما است.

به گفته شش مقام کاخ سفید و مشاور خارج از کاخ سفید که نامشان را فاش نکردند با وجود اینکه رئیس جمهور آمریکا شخصاً گلایه هایش را مطرح نموده تیم او کوشش داشته از هر گونه اطلاعات در نامه ویلیام بار به نفع خود استفاده کند اما این مقامات و مشاوران اکنون قبول دارند که این کوشش برای دریافت ژست پیروزی عمداً زود هنگام اجرا شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 6230

به "کاخ سفید حملاتش علیه تیم رابرت مولر را از سر می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید حملاتش علیه تیم رابرت مولر را از سر می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید