کردهای سوری: آمریکا به تعهداتش پشت پا زد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، نیروهای دموکراتیک سوریه که هدف اصلی عملیات قریب الوقوع ترکیه در شرق رود فرات هستند، هشدار دادند تهاجم به شمال سوریه موجب بازگشت داعش به این کشور خواهد شد.

کردهای سوری: آمریکا به تعهداتش پشت پا زد

این درحالی است که آنها روز شنبه نیز در واکنش به احتمال وقوع این حمله، هشدار داده بودند هرگونه اقدام تحریک آمیزی را با جنگ تمام عیار پاسخ خواهند داد.

لازم به ذکر است در ماه میلادی آگوست، آمریکا و ترکیه بر سر ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتر در خاک سوریه که عاری از یگان های کرد مدافع خلق باشد؛ توافق کردند.

این در حالی است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه بعدها اعلام نمود گمان نمی کند کوشش ها با آمریکا در راستای ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه راه به جایی ببرد و کشورش برای رسیدن به خواسته مطلوب خود، آماده حمله نظامی است.

آنکارا به این یگان ها به چشم شاخه ای از پ ک ک نگاه نموده و آنها را تروریستی می داند حال آنکه واشنگتن با آنها شراکت راهبردی دارد.

کاخ سفید ساعاتی پیش، بعد از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهوری آمریکا و ترکیه، از قریب الوقوع بودن عملیات نیروهای ترکیه در شمال سوریه اطلاع داد و مدعی شد از آن حمایت نمی کند.

بنابه اعلام کاخ سفید، نظامیان آمریکایی از محدوده (وقوع درگیری) دور می شوند.

در واکنش به این ادعا، نیروهای دموکراتیک سوریه با تائید عقب نشینی نظامیان آمریکایی از مناطق نزدیک به مرز ترکیه، آنها را به عدم پایبندی به تعهداتشان متهم نموده و هشدار دادند که حتی یک لحظه نیز در دفاع از خود در برابر ترکیه، تردید نخواهند کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 15070

به "کردهای سوری: آمریکا به تعهداتش پشت پا زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردهای سوری: آمریکا به تعهداتش پشت پا زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید