کشف محقق ایرانی برای تقویت خواص ضدباکتری مس با لیزر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مس با آزادکردن یون هایی خاص غشای سلول های باکتریایی را پاره نموده و آنها را از بین می برد. پژوهشگران برای سریع تر و مؤثرتر کردن این فرایند به تاباندن لیزر بر روی سطح فلز مس متوسل شده اند.

کشف محقق ایرانی برای تقویت خواص ضدباکتری مس با لیزر

تاباندن لیزر بر روی سطح فلز مس منجر به یکدست تر شدن و صاف تر شدن رویه مواد مسی می گردد و سطح تماس میکروب ها و این فلز را به حداقل می رساند. در نتیجه، یون های فلز مس با سرعت بیشتری می توانند سطح آن را از باکتری ها پاکسازی نمایند.

به گفته دکتر رحیم رحیمی استادیار دانشگاه Purdue و مجری این طرح تحقیقاتی، استفاده از لیزر در مقیاس نانو باعث صیقل خوردن سطح فلز مس شده، بافت آن را منسجم تر، صاف تر و مقاوم تر می سازد و جریان یون ها را در فلز مذکور تقویت می نماید. در این حالت سطح فلز مس از باکتری های خطرناکی مانند E. coli و MRSA در عرض حداکثر 40 دقیقه پاکسازی می گردد.

تاباندن لیزر بر روی سطح فلز مس تغییری در لایه های زیرین آن ایجاد نمی نماید و علاوه بر این تمام خصوصیات مکانیکی موجود در این فلز در فرایند مذکور حفظ می گردد.

همچنین این ساز و کار فاقد اثرات مخرب زیست محیطی است. محققان امیدوارند در آینده بتوان از این روش برای پاکسازی کم هزینه بسیاری از ابزار و وسایل پزشکی استفاده کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 28742

به "کشف محقق ایرانی برای تقویت خواص ضدباکتری مس با لیزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف محقق ایرانی برای تقویت خواص ضدباکتری مس با لیزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید