24 طرح در بخش راه و پایانه های مرزی آذربایجان غربی افتتاح شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، امروز با حضور عبدالهاشم حسن نیا فاز اول پایانه مرزی رازی خوی، قطعه چهارم و پنجم طرح تعریض محور خوی به ایواوغلی بطول 11 و نیم کیلومتر و باعرض 12 متر بصورت 4 خطه، مرحله احداث پل ورودی پایانه و 18 طرح راهسازی و روکش آسفالت در نقاط مختلف استان به بهره برداری رسیدند.

24 طرح در بخش راه و پایانه های مرزی آذربایجان غربی افتتاح شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: برای اجرای این طرح ها 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و همزمان با بهره برداری از این طرح ها 18 هزار مترمربع ساخت و ساز در حوزه پایانه های مرزی شروع شد.

ارسلان شکری در مورد پایانه مرز رازی خوی گفت: فاز نخست طرح جامع پایانه مرزی رازی با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال احداث شده است و برای احداث و تکمیل این پایانه مرزی بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

وی با بیان اینکه پایانه مرز رازی خوی از فعالترین پایانه های مرزی کشور است مطرح نمود: امروز همزمان با بهره برداری فاز اول این طرح فاز دوم پایانه در مساحتی به متراز 18 هزار مترمربع نیز کلنگ زنی شد.

شکری با تاکید بر اینکه سالیانه 800 میلیارد ریال برای ساماندهی پایانه های مرزی استان هزینه می گردد اضافه نمود: این پایانه مرزی مهمترین گذر برای تردد مسافران بین 2 کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به شمار می رود و باید تمام کوشش خود را برای تسهیل تردد مسافران و کیفی سازی خدمات بکار گیریم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی اظهارداشت: سالانه بیش از 600 هزار نفر به وسیله پایانه مرزی خوی به خارج و داخل کشور تردد می نمایند گفت: فاز دوم ساخت پایانه رازی شامل احداث سردرب های ورودی و خروجی پایانه، دیوارکشی و محوطه سازی، اجرای زیرساخت های تاسیسات، احداث و تجهیز ساختمان موتورخانه مرکزی و دیزل ژنراتور و سرویس های بهداشتی مجموعه است.

همچنین امروز جعه با حضور معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین عملیات اجرایی پایگاههای امدادجاده ای محور قطور - رازی و قیله لیق با 40 میلیارد ریال اعتبار شروع شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4411

به "24 طرح در بخش راه و پایانه های مرزی آذربایجان غربی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 طرح در بخش راه و پایانه های مرزی آذربایجان غربی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید