آنالیز ناکامی آبی ها: هیولای درون استقلال

به گزارش مجله یک کامپیوتر، موفقیت درهیچ تیمی اتفاقی به دست نمی آید. سابقه تیم ها موفق نشان می دهد که ساختاری در آن ها شکسته نشده و مربی ومدیران آن همواره در موضع اقتدار قرار داشته اند. استقلال نیز باید به این سمت و سو برود.

آنالیز ناکامی آبی ها: هیولای درون استقلال

حمیدرضا عرب، چرا علیرضا منصوریان در استقلال موفق نشد و چرا وینفرد شفر هم درحال تکرار ناکامی ها است؟ چرا باشگاه استقلال با مدیران پیشین خود به بلند ترین صندلی فوتبال ایران نرسید و چرا اکنون نیز با حضور مدیران جدید توفیقی حاصل نشده است؟ پاسخ این سوال ها ریشه در نظم درون تیمی استقلال دارد. آنجا که باید یکسری رفتارها درچارچوب نظام باشگاه انجام گردد. اینکه می بینیم پرسپولیس در سال های اخیر دو قهرمانی در لیگ به دست آورده و فینال لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه نموده محصول همین انضباطی است که برانکوایوانکوویچ درون تیمش ایجاد نموده است. حال شاید زیر پوست این باشگاه هم بی نظمی هایی رخ دهد و بازیکنان و برخی عوامل گاها برخلاف معیارها حرکت نمایند اما ظاهرا مسائل آن قدر دراین تیم حاد نبوده که منجر به ناکامی در عرصه رقابت های داخلی و خارجی گردد.

می بینیم که پرسپولیس با حداقل داشته های فنی خود تا کجا پیش رفت و می بینیم که استقلال به رغم برخورداری از امتیازجذب بازیکنان وباز بودن پنجره نقل وانتقالاتش لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد، جام حذفی را هم همچنین و بعید است که درلیگ هجدهم نیز بتواند درقامت مدعی جدی قهرمانی ظاهر گردد. دردوران مربیگری منصوریان بارها مشاهده کردیم که پیرامون تمرین این تیم چه اتفاقات مشمئز نماینده ای رخ می داد. صندلی رفیع باشگاه استقلال وقتی درآن دوران عمیقا لگد مال می شد که می دیدیم برخی لیدرهای منتسب به این باشگاه با حمایت سرمربی خود محل تمرین این تیم را با پیک نیک و تفریح گاه اشتباه می گرفتند. تصاویربه جا مانده از آن دوران هنوز هم ذهن مان را آزار می دهد. آیا تا کنون یک بار چنین تصاویری که از اطراف تمرین استقلال در آن دوران منتشر می شد در این 7 سال که کی روش مربیگری تیم ملی را برعهده گرفته از محیط تمرین تیم ملی منتشرشده است؟ درپرسپولیس چه طور؟ پاسخ روشن است؛ هرگز!

با ورود شفر به استقلال پیش بینی می شد که تا حدودی کلاس و وجهه استقلال حفظ گردد ولااقل دیگر چنین اتفاقاتی در تمرین استقلال رخ ندهد که همین طورهم شد و لیدرهای منتسب به باشگاه به صندلی خود بازگشتند و دیگر خبری از آن اتفاقات عجیب نبود. اما اتفاقات دیگری این باشگاه را به چالش کشیده است و عجبا که برخی جربان ها می کوشند با حمایت از خاطیان زمینه بازگشت آن ها به تمرینات را فراهم نمایند. درحقیقت مشکل بزرگ امروز استقلال در زمان مربیگری وینفرد شفر نیز بی شباهت به آن دوران نیست. در آن موقع روابط میان لیدرهای منتسب و برخی بازیکنان با سرمربی هرگز حرفه ای نبود وآقای سرمربی نیز به چنین فضایی تن می داد تا به اصطلاح رضایت همه را داشته باشد اما امروز نیز وضعیت استقلال به نقطه ای رسیده که بازیکن درمقابل دیدگان سایر هم تیمی ها به مدیرباشگاه و حتی سرمربی بی احترامی می نماید.

سقوط اخلاق درواقع مسئله اصلی امروز استقلال است ومتولیان این باشگاه نباید اجازه دهند چنین رفتاری درباشگاه بزرگ و با سابقه استقلال عادی و اپیدمی شوند. از وینفرد شفر نیز انتظار بیش از این ها است. سرمربی استقلال نیز نتوانسته تمام و کمال آن اقتداری که از سرمربی تیم بزرگی همچون استقلال انتظار می رود را به نمایش بگذارد. شفر با اعتراض های دامنه دار سیدحسین حسینی به نیمکت نشینی رای به بازگشت او به تمرین می دهد که این با اصول یک مربی مقتدر درمنافات است. سرمربی استقلال حتی فصل پیش نیز نتوانست مسئله وریا غفوری را با پست بازی اش به درستی حل نماید و درنهایت اسیرخواسته بازیکنش شد. بدون شک اگر او ومدیران استقلال دنبال راهکاری برای موفقیت می گردند باید لحظه ای از دایره اقتدار خارج نشوند ولو اینکه تصمیم آن ها به ضرر استقلال تمام گردد.

استقلال به نظم درون تیمی بیشتری نیازمند است و چنانچه این فاکتور مهم کوچک شمرده گردد ساختارشکنی ها ادامه خواهد و شخصیت این باشگاه بیش از این زیرسوال خواهد رفت.

1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2411

به "آنالیز ناکامی آبی ها: هیولای درون استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ناکامی آبی ها: هیولای درون استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید