عزم جدی ایران برای توسعه روابط بین المللی مبتنی بر فناوری و نوآوری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نشست مشترک تجاری ایران و اوگاندا گفت: ظرفیت خارق العاده نیروی انسانی تحصیل نموده و خلاق فعال در زیست بوم کارآفرینی و نوآوری ایران، مهم ترین زمینه برای همکاری های بین المللی در حوزه علمی، فناوری و اقتصادی به شمار می رود و در این راستا ایران آماده همکاری و توسعه روابط مبتنی بر محورهای یادشده است.

عزم جدی ایران برای توسعه روابط بین المللی مبتنی بر فناوری و نوآوری

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری با اشاره به بهبود شاخص های حوزه فناوری و نوآوری ایران در سال های گذشته گفت: ارتقای صندلی ایران در شاخص های جهانی نوآوری (GII) باعث گردیده است تا صندلی کشورمان در حوزه برخی از فناوری های کلیدی در بین کشورهای برتر جهان قرار بگیرد.

ستاری با اشاره به بهبود شاخص جهانی نوآوری ایران از رتبه 120 به 60 اضافه کرد: این سیاست ها در راستای ایجاد محیط مساعد کسب و کار پایه ریزی گردیده است؛ چرا که ایجاد این محیط، مهمترین لازمه برای رونق کسب و کارهای دانش بنیان و ارتقاء صندلی ایران از نظر نوآوری و کارآفرینی به شمار می رود.

وی ادامه داد: بهبود قابل توجه وضعیت علم و فناوری ایران متاثر از سیاست های دولت برای حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان ایجاد زیست بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری در سال های اخیر است.

زیست بوم مساعد کارآفرینی و نوآوری زمینه ساز همکاری های بین المللی

رئیس بنیاد ملی نخبگان، صندلی مطلوب ایران از لحاظ تعداد فارغ التحصیلان رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی را یادآور شد و گفت: تعداد متخصصان فعال در حوزه های نانو فناوری، زیست فناوری و علوم شناختی بهبود قابل توجهی داشته و وضعیت علم و فناوری ایران را ارتقا بخشیده است.

وی با اشاره به ایجاد محیط مساعد کسب و کار شرکت های دانش بنیان و استارتاپی اضافه کرد: در ایران محیط و مساحت برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ایجاد گردیده است به طوری که برخی از استارتاپ های موفق طی 5 سال گذشته توانستند جای خود را در میان درآمدزاترین و اشتغال زاترین کسب و کارهای کشور پیدا نمایند.

وی با اشاره به اینکه در این زیست بوم کارآفرینی و نوآوری، خدمات و محصولات مختلفی فراوری و ارائه گردیده و زمینه خوبی برای اشتغال جوانان گردیده است، اظهار کرد: با ایجاد بسترهای حمایتی مناسب، توانستیم ارتباط میان مراکز نوآوری و متخصصان محصولات مختلف را به نوآوری و فراوری برسانیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد این جلسه بتواند فتح بابی برای ارتباطات شرکت های دو طرح و تبادلات فناوری در حوزه های مختلف از جمله شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها گردد.

عزم جدی ایران برای توسعه همکاری های فناورانه و نوآورانه

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به عزم ایران برای توسعه روابط مبتنی بر توسعه علمی و همکاری های فناوری اشاره وتاکید کرد: ایران با ظرفیت خارق العاده نیروی انسانی و زیست بوم کارآفرینی و نوآوری آماده توسعه همکاری های علمی، فناوری و اقتصادی با کشورهای جهان است و همکاری ها و توسعه همکاری های این حوزه با کشورهای اتحادیه آفریقا، جزو اولویت های جدی دولت جمهوری اسلامی ایران نهاده شده است.

وزیر علم، فناوری و نوآوری اوگاندا، الیودا توموسیجه نیز در این جلسه با اشاره به دستاوردهای متخصصان ایرانی گفت: ایران توانسته است با سیستم آموزشی مناسب متخصصان زیادی تربیت کند.

وی اضافه کرد: دستاوردهای ایرانیان در حوزه کشاورزی و بایو تکنولوژی مورد توجه و قابل تقدیر است.

استقبال بازار اوگاندا از محصولات فناورانه ایرانی

براساس این گزارش، در نشست مشترک تجاری ایران و اوگاندا محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان ایرانی مورد توجه شرکت های اوگاندایی نهاده شد.

براساس اعلام معاونت علمی، نشست تجاری ایران و اوگاندا با محوریت شرکت های فناور و با حضور 150 شرکت فناور دو کشور، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر علم ، فناوری و نوآوری اوگاندا و شرکت های ایرانی و خارجی امروز چهارشنبه 11 مهرماه جاری در کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار گردید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 1556

به "عزم جدی ایران برای توسعه روابط بین المللی مبتنی بر فناوری و نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی ایران برای توسعه روابط بین المللی مبتنی بر فناوری و نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید