عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها ، توصیه قبل از عمل زیبایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ضمن هشدار در خصوص انجام بوتاکس در آرایشگاه ها و مراکز غیرمجاز، گفت: قوانین کنونی در زمینه برخورد با این قبیل تخلفات، بازدارنده نیست.

عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها ، توصیه قبل از عمل زیبایی

به گزارش خبرنگار مهر، علی بیژنی، صبح چهارشنبه در افتتاحیه کنگره بین المللی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در بیمارستان حضرت فاطمه(س)، گفت: متأسفانه امروزه بعضی از مردم که تمایل به انجام جرای های زیبایی و پلاستیک دارند، آگاهی کامل نداشته و باید تحقیقات لازم را در این زمینه در خصوص پزشک خود انجام دهند، همچنین به این موضوع توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک و غیرحرفه ای صورت گیرد.

وی ضمن هشدار در خصوص انجام بوتاکس در بعضی از آرایشگاه ها، گفت: این مسئله سلامت مردم را به خطر می اندازد و عوارض زیادی را می تواند به همراه داشته باشد، بنابراین پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه تمایل به انجام اعمال زیبایی نه تنها در ایران بلکه در جهان افزایش یافته است، اضافه کرد: ارتقاء آگاهی مردم جهت پیشگیری از عوارض ناشی از جراحی توسط افراد غیرپزشک وغیرحرفه ای امری ضروری به شمار می رود.

بیژنی تاکید نمود: برای پیشگیری از عارضه های ناشی از جراحی های زیبایی، تنها با برخورد با افراد خاطی نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت، بلکه به این نکته باید توجه داشت که فرهنگسازی و ارتقاء آگاهی مردم نقش پررنگی دارد، البته قوانین کنونی نیز چندان بازدارنده نیست و اصلاح و جامع کردن آن ضروری است.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ارتباط با فعالیت ایران در زمینه توریسم درمانی، گفت: متاسفانه کشور ما در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه عقب تر است و باید سیستم سازماندهی شده ای در این زمینه وجود داشته باشد تا علاوه بر ارتقاء در این حوزه، شاهد دلال بازی در این زمینه نباشیم.

وی به ارزآوری توریسم درمانی اشاره نمود و اضافه کرد: این مسئله در صورتی که به صورت گسترده و جامع ارتقاء یابد، قطعا نتایج بسیار موثری را به همراه خواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4685

به "عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها ، توصیه قبل از عمل زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها ، توصیه قبل از عمل زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید