کامیون های مدیرعامل سپیدرود شاید در جاده گم گردیده اند!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مهرزاد نظرپور - رشت / هنوز هم خبری از تدبیر و حساب و کتاب در فوتبال گیلان نیست. خالق آن ایده های بیهوده دوباره به مدیریت باشگاه سپیدرود رسیده است.

کامیون های مدیرعامل سپیدرود شاید در جاده گم گردیده اند!

به گزارش خبرنگاران / مهرزاد نظرپور / مدیرعامل باشگاه سپیدرود دوره کوتاه دیگری را نیز در این باشگاه گذرانده بود، وقتی فصل گذشته در نقش مالک به سپیدرود آمد و خیلی زود مالکیتش را از کف داد و معلوم شد ادعاهای بیهوده ای داشته. ادعای او را هنوز از یاد نبرده ایم، ادعایی که با یک حساب سرانگشتی نقش بر آب شد!

کیومرث بیات فصل گذشته در دوره کوتاه مالکیتش در سپیدرود یک پست عجیب در اینستاگرام نوشت: امروز ساعت 9 قرارداد فراوری آب معدنی با شرکت سپیدرود بسته شد. نخستین سفارش 120 هزار عددی روز بازی با پرسپولیس تهران در استادیوم توزیع خواهد شد و در برنامه زمانبندی گردیده در سطح استان فراگیر خواهد شد. نخستین قولم را عملی کردم. هر کامیون هفتاد میلیون تومان برای سپیدرود سود آوری خواهد داشت. همه با خرید این محصول از تیم شهرمان حمایت کنید. به زودی خبر های بهتر. همه شما را دوست دارم حتی آنهایی که مرا باور ندارند.

اما بیات را انگار چندان باور نکردند، چون او مجبور شد برای هواداران سپیدرود توضیح بدهد که طرحش چگونه قابلیت اجرایی دارد. بیات در پست دیگری نوشت که چگونه هر کامیون هفتاد میلیون سود آوری خواهد داشت؟ توضیحات تکمیلی بیات همان روزها این بار با آمار و ارقام ارائه شد: دوستان در مورد آمار و ارقام سوال کردند. در هر کامیون ده چرخ یکصد و بیست هزار آب معدنی نیم لیتری طرح جیبی مخصوص انفرادی جا می گیرد . قیمت تمام گردیده هر عدد سیصد تومان و قصد داریم برای حمایت از تیم هر عدد را هزار تومان عرضه کنیم. حالا حساب کنید به کسر کرایه کامیون. همان روزها این ادعا را آنالیز کردیم: حساب می کنیم بدون کسر کرایه کامیون. وزن هر عدد آب معدنی نیم لیتری با صرف نظر از بطری و بسته بندی، نیم کیلوگرم است که محموله 120000 عددی، وزنی برابر با 60 تن دارد، با ذکر مجدد این نکته که وزن محاسبه گردیده تنها وزن آب موجود در بطری هاست. با محاسبه ای شبیه به همین، 60 متر مکعب حجم آب بدون در نظر دریافت فضاهای خالی بین بطری ها و هوای بین جعبه های آن است. می رسیم به وزنی بالاتر از 60 تن و حجمی به مراتب بیشتر از 60 متر مکعب. نکته جالب اینکه ظرفیت مجاز بار کامیون ده چرخ 15 تن و ظرفیت به متر مکعب چیزی بین 15 الی 20 متر مکعب است. در اعداد مطرح گردیده توسط بیات، بزرگ نمایی بیشتر از 4 برابری می بینیم. یعنی در حالت خوشبینانه کامیون هایی با سودآوری 70 میلیونی به سودآوری 17 میلیونی تبدیل می شوند. حتی اگر کامیون ده چرخ را با تریلی ترانزیت جایگزین کنیم، باز هم مشکل حل نمی گردد و اعداد مطرح گردیده اغراق آمیز و غیر واقعی به نظر می آید. بخش دیگر برنامه اقتصادی مبتکرانه و شگفت انگیز آقای بیات عجیب تر است. او گفته نخستین کامیون 120000 عددی روز بازی با پرسپولیس در استادیوم توزیع خواهد شد و سود سرشار 70 میلیونی... ظرفیت استادیوم سردار رشت در بهترین حالت 15 هزار نفر خواهد بود. یکصد و بیست هزار آب معدنی نیم لیتری طرح جیبی برای پانزده هزار نفر. یعنی در هوای سرد پاییزی آن روزهای رشت، تمامی تماشاگران باید 8 عدد آب معدنی را به دو برابر قیمت آن روز بازار در استادیوم می خریدند تا هم بر تشنگی نداشته خود غلبه نمایند، هم گامی در تحقق نقشه های اقتصادی بزرگ تیم بردارند. اما سازوکار پیش بینی گردیده برای توزیع و فروش این تعداد آب معدنی بین تمام تماشاچیان نیز جای سوال داشت. توزیع این عدد بزرگ نیازمند امکانات و نظمی است که در فوتبال گیلان سراغ نداریم. نگاه کنید به سکوهای به حال خود رها گردیده ورزشگاه عضدی یا تختی انزلی. اگر یک بار هم گذرتان به باجه های بلیت فروشی یا صف های به شدت بی نظم ورودی ورزشگاه عضدی یا سردار جنگل افتاده باشد، شاید برای تان سوال پیش بیاید که چرا از این توان مدیریتی شگفت آور در پخش و سازماندهی، برای توزیع بلیت و منظم کردن ورودی ها استفاده نمی گردد؟ مساله مهم تر اما این بود که مسعود رهنما، مدیر کل وقت ورزش و جوانان گیلان باید پاسخ می داد. بیات خریدار منتخب رهنما بود و از مدیر کل پیشین ورزش و جوانان گیلان باید پرسید که آیا همه ایده های بیات تا این اندازه شگفت آور و اغراق آمیز بودند؟ آیا هر کس که آمد و حرف های عجیب و غریب زد می توانست به مالکیت سپیدرود برسد؟ آیا در ورزش گیلان یک نفر پیدا نمی شد که با یک حساب سرانگشتی جلوی طرح حرف های بیراه را بگیرد؟

بله، انگار هنوز هم خبری از تدبیر و حساب و کتاب در فوتبال گیلان نیست. خالق آن ایده های بیهوده دوباره به مدیریت باشگاه سپیدرود رسیده است. اما هنوز ساعت 9 فرا نرسیده و قرارداد آب معدنی امضا نگردیده و هنوز از آن کامیون هایی که سودهای 70 میلیونی داشتند، خبری نگردیده. بیات هم نگران کامیون ها نیست. شاید در جاده گم گردیده باشند!

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: iran-varzeshi.com
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 139

به "کامیون های مدیرعامل سپیدرود شاید در جاده گم گردیده اند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون های مدیرعامل سپیدرود شاید در جاده گم گردیده اند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید