گزارشی از جشن یلدای رادیویی ها

به گزارش مجله یک کامپیوتر، برخی از شبکه های رادیویی به رسم هر ساله، ویژه برنامه هایی را برای بلندترین شب سال تدارک دیده اند.

گزارشی از جشن یلدای رادیویی ها

به گزارش خبرنگاران، برخی از شبکه های رادیویی با تهیه ویژه برنامه هایی که رنگ و بوی مراسم شب یلدا را دارد، در روزهای پنجشنبه و جمعه (29 و 30 آذر ماه) به استقبال زمستان می روند.

جشن شب یلدا رادیو تهران در برج میلاد

شبکه رادیویی تهران جشن شب یلدا را پنجشنبه (29 آذر ماه)، از ساعت 15:30 تا ساعت 22 با حضور عموم شهروندان در برج میلاد برگزار می نماید.

امیرحسین ثقفی، تهیه نماینده درباره ویژه برنامه یلدای رادیو تهران، گفت: برنامه رادیویی یک قدمی یلدا کاری از شبکه رادیویی تهران است که ویژه شب یلدا تدارک دیده شده است و از برج میلاد تقدیم مخاطبین می گردد. حضور عموم شرکت نمایندگان و به ویژه مخاطبان رادیو تهران در برج میلاد و جشن یک قدمی یلدا آزاد و رایگان است.

به گفته تهیه نماینده برنامه، اجرای مسابقه رادیویی شب یلدا و آیین های سنتی بخشی از این ویژه برنامه است که قرار است با حضور برخی از بازیگران و خوانندگان برگزار گردد. همچنین گریم کودک، برگزاری جشن بادکنک ها، استندآپ کمدی و اهدای جوایز در میان بازدیدنمایندگان از جمله بخش های این برنامه رادیویی است.

ثقفی اعلام کرد: قصه گویی، حافظ خوانی، اجرا نمایش آیین های یلدایی در شهرهای مختلف ایران، گفت وگو با هنرمندان، ورزشکاران، بازیگران و کارگردان های فیلم های سینمایی در حال اکران و ... از دیگر برنامه هایی است که به صورت زنده با اجرای فربد مقدم و میثم عبدی از رادیو تهران موج اف. ام ردیف 94 مگاهرتز پخش می گردد.

ویژه برنامه آخرین مهمانی پاییز در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ به مناسبت شب یلدا برخی از برنامه های خود را متناسب با حال و هوای طولانی ترین شب سال پخش می نماید.

بر این اساس، برنامه رادیو کتاب روز پنجشنبه (29 آذر ماه) ساعت 17 با موضوع یلدا در ادبیات معاصر به صورت زنده به روی آنتن می رود.

همچنین برنامه صبح به وقت فرهنگ روز جمعه (30 آذر ماه) از ساعت 6:30 صبح با طرح این پرسش مردمی که شب یلدا معمولا کجا می روید؟ راهی آنتن رادیو فرهنگ می گردد.

برنامه هفت کوچه نیز ساعت 8:30 صبح به آداب و رسوم شب یلدا در مهاباد می پردازد که اجرایی مشترک با مرکز مهاباد است.

برنامه کافه نیمروز ساعت 11 با موضوع شب یلدا در میراث گذشتگان، برنامه هفتانه ساعت 13:30 با اعلام خبرهای مربوط به شب یلدا، برنامه از واژه تا صدا ساعت 20:45 با مسابقه نویسندگی با موضوع شب یلدا از دیگر برنامه های یلدای رادیو فرهنگ است.

ویژه برنامه آخرین میهمانی پاییز نیز در ساعت 21 روز جمعه (30 آذر ماه) به صورت زنده پخش می گردد. در این ویژه برنامه از برخی از هنرمندان و بازیگران دعوت شده است.

آخرین میهمانی پاییز در گروه جامعه رادیو فرهنگ به تهیه نمایندگی سیدهادی موسوی نژاد و اجرای حامد عباسی و نگین خواجه نصیر و با حضور محمود اکرافی فر (کارشناس)، عباس محبی، عزیز محمدی (بازیگر)، مسیح مریمی (خواننده) به صورت زنده پخش می گردد.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف 106 مگا هرتز قابل دریافت است.

ویژه برنامه یلدا و لبخند در رادیو تهران

ویژه برنامه یلدا و لبخند برای سومین سال متوالی با اجرای پریچهر بهروان و علیرضا جاویدنیا در شب یلدا از رادیو ایران پخش می گردد.

ساجد قدوسیان، تهیه نماینده برنامه یلدا و لبخند درباره محتوای برنامه گفت: این برنامه بخش های متنوعی دارد؛ در هر ساعت توسط صداهای ماندگار و پیشکسوت همچون استاد امیر نوری، بهروز رضوی و دکتر رشید کاکاوند تفألی به دیوان حافظ خواهیم داشت.

او همچنین از حضور مهمانان در این برنامه رادیویی اطلاع داد و پخش مستندهایی از آیین شب یلدا در بخش های مختلف کشور و آیتم های طنز را از دیگر بخش های برنامه یلدا و لبخند بیان کرد.

قدوسیان با اشاره به پخش آیتم های ویژه شب یلدا در کشورهای فارسی زبان، گفت: برای نخستین بار برنامه یلدا و لبخند با مشارکت برنامه پارسی گویان تهیه می گردد و محمد اسماعیل پور، تهیه نماینده برنامه پارسی گویان به عنوان مشاور برنامه بخش هایی را برای برنامه یلدا و لبخند تهیه نموده است.

قدوسیان در سرانجام گفت: این برنامه روز جمعه (30 آذر ماه) از ساعت 19 شروع می گردد و تا ساعت 24 بامداد ادامه دارد.

رادیو ایران روی موج اف ام ردیف 90 مگاهرتز و موج ای ام ردیف ردیف 558 کیلوهرتز قابل دریافت است.

خاطرات موسپیدهای رادیو از شب یلدا

رادیو پیغام نیز ویژه برنامه ای را برای شب یلدا در نظر گرفته است. این برنامه ساعت 22 الی 2 بامداد روز جمعه (30 آذر ماه) با اجرای حسین آهی و رضا خضرایی به تهیه نمایندگی پرویز جمالی به صورت زنده به روی آنتن می رود.

قرار است در این برنامه پیشکسوتان رادیو خاطرات خود از شب یلدا و رسم و رسومات شب یلدا در مناطق مختلف کشور را بیان نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3272

به "گزارشی از جشن یلدای رادیویی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارشی از جشن یلدای رادیویی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید